با توجه به رویکرد دولت در مشارکت نخبگان و کارشناسان متخصص حوزه‌های رفاه اجتماعی در سیاست گذاری‌های این بخش، بحث گفتگوی اجتماعی مطرح شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی جنادله پژوهشگر جامعه شناسی در نشست جایگاه خانواده در برنامه‌های ششم توسعه که در راستای سلسله نشست‌های حوزه رفاه اجتماعی که از سوی معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت:‌با توجه به تغییرات سیاسی که در خانواده و حوزه جمعیت صورت گرفته می‌توان این تغییرات را هم از دیدگاه فرصت و هم از دیدگاه تهدید ملاحظه کرد.
 
وی  در ادامه تصریح کرد: از لحاظ دیدگاه تهدیدی، هر گونه سیاستی که اتخاذ می‌شود دارای اثرات انباشتی، طولانی مدت، ماندگار است که اگر نادرست باشد پیامدهای منفی آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.
 
جنادله در خصوص امکان ایجاد فرصت‌های مطلوب در این خصوص نیز تصریح کرد:‌فرصت نگری در خصوص تغییرات ایجاد شده در غالب یک بازاندیشی و بازنگری در سیاست‌های خانواده‌، جمعیت است که برگزاری جلسات مشابه جلسه امروز نیز بر روی موضوع خانواده تاکید دارد، از جمله طرح تکریم خانواده و بحث‌های دیگر، زیرا قبل از هر گونه سیاست گذاری‌ کارشناسان امر باید به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل موجود بپردازند.
 
وی ادامه داد: مهم ترین سوالاتی که در حوزه گفتگوی اجتماعی، باید مورد توجه قرار گیرد این است که خانواده ایرانی چه تحولاتی را تجربه می‌کند، تفسیر این تحولات چگونه  است و آیا این تغییرات به عنوان مکانیسمی برای پایداری و انطباق پذیری با جامعه مطرح است و این که آسیب‌های اجتماعی در خانواده در خود خانواده شکل می‌گیرد و یا از ناکارآمدی سایر نهادهای جامعه ناشی می‌شود که همه این موارد در بحث‌ها و تبادل نظرهای به منظور سیاست گذاری‌های مناسب مورد توجه قرار گیرد.
 
جنادله پژوهشگر جامعه شناسی در پایان با تاکید بر رویکرد مهم دولت در ایجاد گفتگوی اجتماعی به منظور سیاست گذاری‌های صحیح و واقعی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از مشارکت جویی دولت بهره مندی از نظرات قابل توجه نخبگان در سیاست گذاری‌ها است که راه اندازی سایت گفتگوهای اجتماعی و سایت شبکه مطالعات و سیاست گذاری‌های عمومی نیز در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشارکت ، نخبگان ، حوزه ، رفاه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار