نمایندگان به ‌منظور تشویق خیّرین برای شرکت در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به دستگاه‌های اجرایی اجازه دادند، وام قرض الحسنه بدهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان، در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده 27  این طرح را بررسی و تصویب کردند.

به ‌منظور تشویق خیّرین برای شرکت در اجرای طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، به دستگاههای اجرائی مجری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مندرج در پیوست شماره (۱) قوانین بودجه سنواتی و طرحهای تملک دارایی‌های‏سرمایه‌ای استانی مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اجازه داده می‌شود، تمام یا بخشی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر طرح را برای تأمین سود و کارمزد تسهیلات دریافتی خیّرین از شبکه بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری که به‌منظور اجرای‌‌ همان طرح در اختیار دستگاه اجرائی ذی‌ربط قرار می‌گیرد، پرداخت‏ و ‏به ‏هزینه ‏قطعی‏ منظور نمایند. تسهیلات اعطائی، توسط خیّرین تضمین می‌گردد و معاونت‏ برنامه‌ریزی ‏و ‏نظارت ‏راهبردی ‏رئیس‌جمهور موظف است برای بازپرداخت سود و کارمزد تسهیلات باقی‌مانده طرحهای خاتمه یافته، ردیف اعتباری مشخصی را در لوایح‏بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید. 

آیین‌نامه اجرائی این ماده مشتمل بر چگونگی اطلاع‌رسانی دستگاه اجرائی در مورد طرح‌ها، پذیرش خیّرین متقاضی مشارکت، سازوکارهای واریز تسهیلات دریافتی توسط خیّرین و مصرف آن‌ها توسط دستگاه اجرائی برای پرداخت به پیمانکاران، به‌پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیأت‌‌ ‌وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

برچسب ها: ماده ، بودجه ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار