مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی خانه میان راهی ویژه زنان بی‌سرپناه در زاهدان راه‎اندازی می‌شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سراوانی گفت: به زودی خانه میان راهی که ویژه زنان معتاد پاک شده بدون سرپناه است راه‎اندازی می‌شود.

وی افزود: این مرکز با هدف توانمندسازی و جامعه‌پذیری آن دسته از زنان معتادی که اعتیاد خود را ترک کرده و سرپناهی برای سکونت ندارند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تیم مددکاری مستقر در این مرکز تلاش می‎کنند تا ضمن حرفه‌آموزی به این افراد، مهارت‎های لازم برای زندگی مستقل را به آن‌ها آموزش دهند.

وی گفت: مدت زمان نگهداری این زنان در مرکز 6 ماه به صورت آزمایشی است که تلاش می شود در این بازه زمانی آموزش مهارت‎های زندگی فردی به آن‌ها در اولویت باشد.

سراوانی بیان کرد: شرط اصلی برای توانمند شدن این زنان، تمایل خود آن‌ها برای ورود به مرکز است و بهزیستی نیز در این مسیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به نبود آمار دقیق و صحیح از افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‎کنند، تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیق از تعداد معتادانی که اعتیاد خود را ترک کرده‎اند وجود ندارد اما 80 درصد زنان و مردانی که در کمپ‌های تحت نظارت بهزیستی ترک می‌کنند دیگر به سمت مصرف مواد مخدر کشیده نمی‌شوند.

سراوانی گفت: از 20 درصد افراد باقیمانده نیز 10 درصد مجددا برای ترک به مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی مراجعه کرده و می‌توانند از خدمات کامل ترک اعتیاد برخوردار شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.