رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت : طرح خرید تضمینی شیر در 10 نقطه کشور که قرار بود از روز گذشته آغاز شود ، به روز سه شنبه این هفته موکول شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حسین صفایی با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید تضمینی شیر بعد از ظهر امروز به مراکز خرید سازمان های تعاون روستایی استان ها ابلاغ می شود ، درباره علت تعویق خرید تضمینی شیر افزود : روز گذشته در مراکز خرید مسئولان با عرضه بیش از حد انتظار شیر از سوی دامداران مواجه شد که مجبور شدیم در روش خرید تجدید نظر کنیم.

وی گفت : برای نمونه در استان قزوین یکی از دامداران بزرگ به مرکز خرید مراجعه و اعلام کرد تمام ظرفیت خرید این استان را تامین می کند که در این صورت دامداران کوچک که داوطلب فروش بودند از طرح باز می ماندند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: هدف از خرید تضمینی شیر ایجاد فضای مطمئن و پایدار برای تولید وجلوگیری از ضرر و زیان دامداران است و در دستورالعمل نحوه خرید این موارد رعایت شده است.

صفایی تاکید کرد : در طرح خرید تضمینی شیرمنافع مصرف کننده نیز مورد نظر است تا از نوسان احتمالی قیمت جلوگیری شود.
وی گفت: دستورالعمل جدید خرید تضمینی شیر تا بعدازظهر امروز ابلاغ می شود.

بنابراین گزارش ، طرح خرید تضمینی شیر از دامداران با قیمت هر کیلوگرم 1440 تومان قرار بود از روز شنبه اجرا شود که به علت عرضه بیش از حد انتظار این کار از همان ابتدای روز گذشته متوقف شد.

سازمان مرکزی تعاون روستایی در دستورالعمل قبلی پیش بینی کرده بود روزانه هزار تن شیر را به صورت تضمینی خریداری کند که در دستورالعمل جدید تغییر می کند.

قیمت هر کیلوگرم شیر خام با بار میکروبی کمتر از 15 هزار و چربی 3.2 درصد ؛ 1440 تومان است و قیمت شیر بر این اساس تعیین خواهد شد.
اگر شیر تولیدی کیفیت پایین تری داشته باشد قیمت آن نیز از 1440 تومان کمتر خواهد بود.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.