"اسماعیل آذر"‌ گفت: لیگ‌های دانش آموزی و دانشجویی بهترین راهکار برای ارتقا و ترویج فرهنگ مطالعه به حساب می‌آید.

اسماعیل آذر، استاد زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به مبارک بودن هفته‌ی کتاب و آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاده، افزود: به واسطه‌ی وقوع این اتفاقات فرهنگی توفیق هم حاصل شده اما اینکه این توفیق چه طول و عرضی داشته مهم است.
 
وی گفت: امروزه مردم کشور ما بیش از هر روز دیگر به خواندن کتاب نیازمندند.
 
آذر اظهار داشت: شکل گیری امور فرهنگی همچون هفته‌ی کتاب می‌تواند پاسخی به مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری باشد.
 
این استاد زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: فرزندان ما برای پر کردن اوقات فراغت خود نیاز مبرم به ابزار خاص دارند و در این میان چه ابزاری بهتر از کتاب است.
 
وی در قالب یک بسته‌ی پیشنهادی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ترویج و ارتقای فرهنگ کتابخوانی گفت: راه اندازی لیگ‌های دانش آموزی و دانشجویی کتابخوانی بهترین راهکار برای ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه به حساب می‌آید.
 
آذر ادامه داد: برای راه اندازی لیگ‌های کتابخوانی باید پس از ترویج و تهیه‌ی کتاب‌های مبنا به ثبت نام شرکت کنندگان بپردازیم.
 
وی اظهار داشت: رقابت یک روزه‌ی شرکت کنندگان در 3 مرحله‌ی سرعت، دقت و ارائه مطالعات بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ مطالعه است.
 
این استاد زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: بن کتاب‌های 500 تا یک میلیون تومانی بهترین جایزه برای لیگ‌های دانش آموزی و دانشجویی کتابخوانی به شمار می‌آیند.
 
آذر افزود: باید چنین گردش و چرخشی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود، زیرا با تداوم آن در یکی از شبکه‌ها اقتشار مختلف جامعه به کتابخوانی ترغیب می‌شوند.
 
وی دومین پیشنهاد خود را چنین مطرح کرد: با توجه به عقبه‌ی دعوت اصحاب فرهنگ به ارائه تجربیات خود در خصوص رونق کتابخوانی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حالا که توجه به این مطلب به این عمق رسیده، باید یک خانه اندیشه متشکل از 5 عضو راه اندازی شده و در قالب جلسات هفتگی به ارائه‌ی طرح‌هایی برای ترویج و ارتقای فرهنگ کتابخوانی بپردازد.
 
این استاد زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که در طول سال و در ساعت مشخص کارشناسان شناخته شده در علوم انسانی انتخاب بشوند و در اختیار مردم باشند تا هر کسی در هر رشته‌ای برای انتخاب کتاب با کارشناس مربوطه تعامل داشته باشد، حال این پیشنهادات من به هیچ وجه از شکوه و زحمات بسیار مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌کاهد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار