رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت ورود موتورسیکلت های برقی به چرخه حمل و نقل عمومیگفت: با ایجاد سیاست های سلبی و ایجابی باید استفاده از موتور سیکلت برقی به جای موتور سیکلت بنزینی در شهر رونق گیرد.


 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن ، ابوالفضل قناعتی  با تاکید بر اینکه در برنامه 5 ساله دوم برای شهرداری تهران تکلیف شده ورود خودروها و موتورسیکلت های برقی و هیبریدی را به منظور ورود به چرخه حمل و نقل عمومی در دستور کار داشته باشد گفت: با عنایت به رویکرد اعضای شورای شهر بر استفاده کمتر از انرژی فسیلی، سیاست ها و اعتبارات برنامه 5 ساله دوم بر مبنای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی بوده است .

به گفته قناعتی، افزایش روزافزون آلودگی هوا و آلودگی صوتی و در کنار آن تخلفات بی حد و حصر موتورسواران که امنیت جامعه را به خطر انداخته اند، نگاه اعضای شورای اسلامی را به استفاده از موتور سیکلت های برقی سوق داده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اقدامات موثری در ورود موتور سیکلت های برقی به چرخه حمل ونقل شهری از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است، افزود: اکنون 8 پیمانکاران این پروژه مشخص شده است، و موتور سیکلتها عرضه شده و آزمایشات فنی و استاندارد انها صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه قیمت موتور های برقی از 2 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است، تصریح کرد: قیمت متوسط و میانگین موتوربرقی که با شرایط تهران هم سازگاری دارد 8 تا 9 میلیون تومان است . 

وی با تاکید بر اینکه اعطای وام بدون بهره تا سقف 6.5 میلیون تومان معادل ۸۰ درصد قیمت موتور برقی از سیاست‌های تشویقی شهرداری تهران برای ورود موتور سیکلت های برقی است، اظهار داشت: با سرمایه گذاری 3 میلیونی از سوی راکبان می توان موتورسیکلت برقی را به وارد چرخه کرد .

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مقرر شد هم سیاست سلبی و هم ایجابی به منظور رونق این طرح صورت بگیرد. به طوری که هسته مرکزی شهر به محدوده سبز ارتقا یابد و تنها موتورسیکلت های برقی مجوز تردد در آن را داشته باشند. در عین حال با سیاست تشویقی و ارایه وام ها شهروندان را به خرید موتور سیکلت برقی ترغیب کنیم .

به گفته قناعتی تامین چندین پارکینگ در منطقه۱۲شهر تهران و ایجاد ایستگاه‌های هوشمند شارژ باتری به صورت رایگان در پارکینگ‌های ایستگاه‌های مترو، منع تردد موتوسیکلت‌های بنزینی در بخش‌هایی از منطقه ۱۲ و منع تردد موتوسیکلت‌های بنزینی در کل محدوده طرح ترافیک شهر تهران پس از ۱۸ ماه از اجرایی شدن طرح از سیاست‌هایی است که باعث تشویق افراد به جایگزین کردن موتوسیکلت‌هایشان با موتوسیکلت برقی و استقبال از طرح موتور بی‌باک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موتوسیکلت‌های داخلی و بنزینی با وجود نو بودن به میزان چهار برابر یک خودروی پراید آلایندگی تولید می کنند، تصریح کرد: با اجرای طرح جایگزینی موتوسیکلت‌های برقی به جای بنزینی، بسیاری از مشکلات تهران نظیرآلودگی صوتی و آلودگی هوا حل می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: موتور ، برقی ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.