مديركل ورزش و جوانان استان تهران در هم انديشي مسئولان ورزش بانوان كشور و تهران که برای اولین بار برگزار شد، اعلام کرد: شرايط واگذاري مجموعه ورزشي بعثت را به بانوان مهیا می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسين نژادفلاح در اين مراسم كه با حضور رباب شهريان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، علي آبادي مسئول بسيج ورزش خواهران كشور و نواب رئيس فدراسيون‌ها و هيئت‌هاي ورزشي استان تهران برگزار شد، افزود: در همه عرصه‌ها، بانوان يك نقش اساسي را در كشور ما ايفا مي‌كنند و در ورزش هم تا بانوان نباشند، موفقيت‌ها ميسر نمي‌گردد. نقش بانوان ايجاد خودباوري و اعتماد به نفس در دختران است، اما بپذيريم كه هنوز خانم‌ها در عرصه ورزش و لااقل در بخش قهرماني و حرفه‌اي، پا به پاي آقايان پيش نمي‌آيند.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته و در دانشگاه‌ها، خانم‌ها از آقايان سبقت گرفته بودند و در کلاس، خانم‌ها 70 درصد و آقايان 30 درصد را تشكيل مي‌دادند كه طي يكي دو سال اخير به نقطه تعادل 50-50 رسيده است، اما در ورزش اين طور نيست. بايد علي‌رغم همه تلاش‌هايي كه تا امروز در عرصه ورزش بانوان از سوي خانم‌ها شهريان و سليمي و ديگر مسئولان ورزش بانوان در استان تهران و ساير مناطق صورت گرفته، با مشاركت جدي حضور بانوان را تبديل به حق كنيم و در اين راه، شما حاضران در اين نشست بايد بستر لازم را فراهم كنيد و آن را انجام دهید، چراكه خوشبختانه هيچ منع قانوني بر سر این راه وجود ندارد.

نژادفلاح با ابراز خرسندي از برگزاري اين گونه نشست‌ها، گفت: خانم‌ها هر جا هستند، منشا خير مي‌باشند و اسلام به بركت فداكاري‌هاي حضرت خديجه (س) كه در كنار حضرت رسول (ص) بوده به بار نشست. نمي‌توان از حضرت علي (ع) گفت و نقش حضرت فاطمه الزهرا (س) را ندید و در كربلا، از نقش حضرت زينب (س) نگفت. فرهنگ اسلامي و ايراني ما، مرد و زن را در كنار هم ديده، چرا كه هريك از اين دو به تنهايي ناقص هستند و با هم معنا و مفهوم پيدا مي‌كنند.

مديركل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به درخواست معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان قول داد كه با یک كار كارشناسي، شرايط حضور يكي از بانوان را به عنوان رئيس یک هيئت ورزشی و يكي از روساي ادارات ورزش و جوانان فراهم كند و شرايط واگذاري مجموعه ورزشي بعثت و يا ورزشگاه ديگري را به بانوان مهيا نمايد.

وی با يادآوري دلاوري‌ها و رشادت‌هاي بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس، فرا رسيدن هفته بسيج را تبريك گفت و افزود: در بحث صدور انقلاب كه يكي از اهداف امام و آرزوهاي مردم بوده و هست، آقايان به اندازه بانوان نمي توانند موثر باشند. يك خانم محجبه در مسابقات، مقام و مدال مي آورد و دوربين رسانه‌ها، اورا با حجاب برسكوي قهرماني نشان مي دهند و اين يعني صدور انقلاب. در جنگ تحميلي نیز، هشت سال با حمايت بانوان ايستاديم و در عرصه انقلاب، زنان آمدند تا انقلاب پيروز شود و در عرصه ورزش هم، بانوان ما با قهرماني در بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي، جهاني و المپيك، نمايندگان شايسته‌ای براي انقلاب هستند و ما به آنان افتخار مي‌كنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیرکل ، ورزش ، جوانان ، استان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار