میثم حسینی گفت: تیم تولید مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» همه جوان بودند و من تشکر ویژه‌ای دارم از مسئولین حوزه هنری کودک و نوجوان که به ما اعتماد کردند تا کاری ارزشی و با کیفیت تولید شود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان؛ میثم حسینی، کارگردان مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر»،  گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم قرار شد بر اساس تحقیقات تیم پژوهشی، در رده سنی کودک و نوجوان، مجموعه پویانمایی‌ای با موضوع «انتخاب در واقعه عاشور» در حوزه هنری کودک و نوجوان تولید شود.  

وی افزود: چهار شخصیت متفاوت با انتخاب‌های متفاوت وجود داشت. آدم خوبی که اتنخاب خوبی می‌کند (حبیب بن مظاهر). شخصیت خوبی که انتخاب بدی می‌کند (ضحاک بن عبدا...). آدم بدی که انتخاب خوبی انجام می‌دهد (حُربن ریاحی). آدم بدی که انتخاب بدی می‌کند (شمربن ذی‌الجوشن).

کارگردان مجموعه پویانمایی «دا» تصریح کرد: براساس مقتل‌های معتبر و دایره‌المعارف‌های دینی و اسلامی که وجود داشت تحقیقات و متن اولیه در اختیار ریاست حوزه هنری کودک و نوجوان قرار داده شد واصلاحات مورد نظر انجام شد.

حسینی، تکنیک مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» را سبکی از انیمیشن دو بعدی آمیخته با کات‌آوت عنوان کرد و افزود: تکنیک دیگری هم در این کار هست و آن هم استفاده از ترکیب‌بندی کتاب‌های مصور است که به آن «کمیک‌موشن» می‌گویند. در ادامه اقتباسی هم از نظر تصویری، از کتاب «داستان عاشورا» به تصویرگری آقای «پرویز اقبالی» به عنوان منبع‌ای برای فضاسازی و نوع فیگور شخصیت‌ها انجام شد.

کارگردان مجموعه پویانمایی «نورالدین پسر ایران» تاکید کرد: استفاده از صدای استاد محمدرضا سرشار به عنوان راوی داستان در این مجموعه یکی از نقاط قوت کار است. نسل ما با صدا و روایت‌های ایشان خاطرات خیلی خوبی دارد و استاد سرشار لطف کردند و به عنوان راوی، نریشن‌های مربوطه را روایت کردند.

میثم حسینی در پایان گفت: در مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» حدود 46 دقیقه کار در بازده زمانی سه هفته تا یک ماه در چهار اپیزود تولید شد و از این لحاظ، رکوردی در تولید مجموعه‌های پویانمایی ثبت شد. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.