رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ایران و ترکمنستان همواره روابط خوب و دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند گفت: مجلس از گسترش روابط ایران و ترکمستان استقبال می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر ترکمنستان در تهران با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و ترکمنستان، نسبت به توسعه و گسترش این روابط به ویژه در بُعد پارلمانی تأکید کرد.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور، افزود: دو کشور ایران و ترکمنستان همواره روابط خوب و دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و مرز میان ایران و ترکمنستان به مرز صلح و دوستی شهرت دارد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط با کشور دوست، ترکمنستان و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور استقبال می‌کنند.
 
عزیزی سرمایه‌گذاری مشترک جهت ایجاد پارک دوستی و خواهرخواندگی میان شهرهای دو کشور ایران و ترکمنستان را از زمینه‌های مؤثر در گسترش روابط فی‌مابین خواند.
 
وی در این دیدار ضمن دعوت از سفیر ترکمنستان برای حضور در مناطق رباط، سرانی و گلیل شهرستان شیروان، پیشنهاد تأسیس پارک دوستی در منطقه میان گلیل و ترکمنستان را مطرح کرد که سفیر این کشور در جواب گفت که در این رابطه باید نامه‌نگاری انجام شود.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم پیگیری پروژه راه‌‌آهن مشهد، شیروان و گرگان جهت افزایش روابط بین دو کشور ایران و ترکمنستان تأکید کرد.
 
سفیر ترکمنستان در تهران در این دیدار نیز با اشاره به وجود زندانیان ایرانی در زندان‌های کشور ترکمنستان، گفت: با توجه به عفو در اعیاد، زندانیان به غیر از مجرمان موادمخدر هر چه سریع‌تر آزاد خواهند شد.
 
وی با اشاره به روابط خوب و دیرینه ایران و ترکمنستان نسبت به گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها ابراز علاقمندی کرد.
 
سفیر ترکمنستان در تهران رفت و آمدهای میان مقامات دو کشور را عامل مهمی در توسعه و گسترش روابط دانست و نسبت به تبادل هیئت‌های دو کشور اعلام آمادگی کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار