به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ابراهيم امين در جمع مديران و كاركنان شركت بيمه ايران افزود : اگر بيمه گري مشتري مدار نباشد به اين معناست كه آن بيمه گر در جاي خودش قرار ندارد و مديراني که آن شركت را اداره مي کنند درك درستي از امر بيمه گري ندارند.
رييس كل بيمه مركزي ايران با تاكيد بر ضرورت پايبندي به اصول حرفه اي صنعت بيمه خاطرنشان كرد: جذب مشتري تنها يك بخش از كار محسوب مي شود و هر شركت بيمه اي بايد تلاش كند مشتريان خود را حفظ كند و براي تحقق اين امر بايد همه الزامات مشتري مداري را رعايت كند تا بتواند خود را در بازار حفظ كند و در بازار رقابتي مشتري مداري و حفظ حقوق بيمه گذاران جزو ذات بازار و در امر بيمه گري جزو ذات بيمه گري به شمار مي آيد.
وي تصريح كرد : اگر شركتي در شعب يا نمايندگي هاي خود از فرايندهاي پيچيده و بروكراسي براي امر بيمه گري و پرداخت خسارت استفاده مي کند ،نشانگر آن است كه آن گروه درك درستي از كار و مسئوليت خود ندارد چون بيمه گر بايد ذاتا مشتري مدار باشد.
امين با تاكيد بر اينكه هيچ شركتي براي خروج از بازار برنامه ريزي نمي کند و همه شركت ها به دنبال سهم بيشتري از بازار بيمه كشور تلاش مي کند ، گفت: براي توسعه بازار ، شركت هاي بيمه بايد ساختار، سازمان و تشكيلاتي طراحي کند كه خدمت رساني به مشتري در كمترين زمان با حداقل هزينه و به دست آوردن حداكثر رضايت مشتري در آن صورت گيرد كه اين امر جزو الزامات بيمه گري است و اگر كسي اين مسائل را رعايت نكند، شايستگي لازم را براي امر بيمه گري ندارد.
انتهای پیام/