آرسنال با شکست بورسیا دورتموند توانست مجوز صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را کسب کند و به گفته آرسن ونگر سیستم تدافعی آنان عامل این موفقیت بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپرت پیروزی شیرین 2 بر صفر آرسنال مقابل بورسیا دورتموند خیال آرسن ونگر را برایز صعود به مرحله بعد رقابتهای لیگ قهرمانان راحت کرد. 

دوگل نجات بخش یحیی سانوگو و ایکسس سانچر کافی بود تا توپچی‌ها حریف آلمانی را از سر راه برداشته و شکست تلخ ابتدایی هفته مقابل منچستر یونایتد را جبران سازند.

بر اساس این گزارش آرسن ونگر خوشحالی بی‌حد خود از کسب این نتیجه را پنهان نکرد و گفت: تمرکز ما بر روی دفاع بود و از اینکه بازیکنان دقیقا طبق خواسته من بازی کرده و هر کس وظایفش را به نحو احسنت انجام داد بسیار راضی هستم ساختار کلی بازی ما مقابل دورتموند تقریبا شبیه به بازی شنبه مقابل یونایتد بود اما فکر می‌کنم دفاع ما در این بازی بهتر عمل کرد.

آرسنال تیمی است که به شیوه تهاجمی علاقه دارد و به همین دلیل بعضی مواقع کمی از خط دفاع غافل می‌شویم در هر حال از بازیهای گذشته درس گرفتیم و توانستیم بهترین عملکرد خود را مقابل بورسیا دورتموند به نمایش بگذاریم.

کلوپ: آرسنال مستحق پیروزی بود

یورگن کلوپ سرمربی بورسیا دورتموند با پذیرفتن شکست مقابل آرسنال اعتراف کرد تیم انگلیسی برای رسیدن به پیروزی از آنان شایسته‌تر بود.

بورسیا دورتموند در دیدار مقابل آرسنال مهمان بوده و در ورزشگاه امارات به مصاف تیمی رفت که غالب تماشاچیان آن را تشویق می‌کردند کلوپ گفت: نتیجه گرفتن در خانه حریف همیشه کار دشواری است بازی بعدی مقابل آندرلخت ما میهمان هستیم و باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه افزود: در تمام 90 دقیقه بازی آرسنال تیم برتر میدان بود دورتموند شروع بسیار بدی داشت تاحدی که می‌توانم بگویم بدترین شروعی که یک تیم می‌تواند داشته باشد را ما داشتیم. اما هنوز از مرحله گروهی حذف نشده‌ایم باید برای دیدار آخر مقابل آندرلخت نهایت تلاش خود را به کار بندیم.

آرتتا بزرگترین ناکام پیروزی مقابل دورتموند

میکل آرتتا بازیکن تیم آرسنال نتوانست در خوشحالی پیروزی بورسیا دورتموند سهیم باشد زیرا وی از ناحیه ماهیچه ساق پا دچار آسیب دیدگی شده و در اواسط بازی مجبور به ترک زمین شد. پزشکان پیش‌بینی کردند مصدومیت آرتتا وی را حداقل 6 هفته از همراهی تیم محروم خواهد کرد.

ونگر در این باره گفت: اوضاع پای آرتتا هیچ خوب نیست پذیرفتن این تعداد بازیکن مصدوم در تیم کار دشواری است آرسنال تئو والکات، میتو دبوچی، دبی‌ولبک، مسوت اوزیل و چسنی را هم در اختیار ندارد ما بازیهای فراوانی در پیش داریم که حضور هر یک از این بازیکنان مصدوم می‌تواند برای ما مفید باشد.

این گزارش حاکیست یحیی سانوگا زننده یکی از 2 گل آرسنال هم دچار آسیب دیدگی از ناحیه همترینگ شد که البته مصدومیت وی شدید نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، قهرمانان ، آرسنال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار