قزوبن؛

سارقان سرقت‌های سریالی دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری باند هشت نفره سارقان سریالی در این استان و کشف اموال مسروقه به ارزش تقریبی 200 میلیون تومان از مخفیگاه آنان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سلمان امیری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: پلیس آگاهی استان قزوین با تشکیل کارگروه ویژه‌ای اقداماتی را به منظور شناسایی سارقان سرقت‌های سریالی در این استان در دستور کار قرار داد و تابستان سال جاری ردی از آنان به دست آورد.

وی افزود: این سارقان به شیوه بالکن‌روی با استفاده از تخریب درب یا پنجره یا بردن گاوصندوق اقدام به سرقت اموال مردم می‌کردند که اموال یاد شده به طور معمول طلاجات بود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: در تحقیقات پلیس، فردی با مشخصات ن.ع متولد 67 شناسایی و دستگیر شد؛ ضمن اینکه با شناسایی مخفی‌گاه متهمان اموال مسروقه زیادی به ارزش تقریبی 200 میلیون تومان به دست آمد.

امیری اضافه کرد: این اموال شامل طلاجات، گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، دوربین عکاسی و نظایر آن بود که علاوه بر آن سه دستگاه خودروی گرانقیمت نیز از آنان کشف و توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده هفت تن از هم‌دستان خود را معرفی کرد که بیشتر آنان جوان، ورزشکار و تنومند بوده‌اند.

امیری اضافه کرد: تمام این هم‌دستان به سرقت‌های باندی به همین شیوه اعتراف کردند و پس از شناسایی حساب بانکی آنان، مبلغ 300 میلیون تومان توقیف و به نفع شاکیان ضبط شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: این هفت نفر در نهایت به 81 فقره سرقت از سال 90 به بعد معترف و شش نفر مالخر نیز در شهرستان کرج دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: این افراد که از سارقان به‌نام بودند پس از مصاحبه و بازجویی‌های فنی در نهایت اعتراف و اعلام کردند که در سال‌های 86 و 90 در استان البرز دست به سرقت‌های مکرر زده و پس از دستگیری، روانه زندان و به رد مال محکوم شده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سارقان یاد شده در حوزه استان البرز مورد توجه پلیس بوده‌اند، حوزه خود را تغییر داده و در قزوین مبادرت به سرقت می‌کرده‌اند.



انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، سرقت ، سریالی ، طلاجات ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.