قانونگذاران فرانسه در بحبوحه ناامیدی اروپاییان از نتیجه روند مذاکرات صلح خاور میانه ، روز جمعه طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود این طرح نمادین دوم دسامبر در رای گیری مجلس نمایندگان به متن پیشنهادی سوسیالیست های حاکم به راحتی تصویب شود. این اقدام در واقع مشابه رای گیری قانونگذاران انگلیس در تاریخ 13 اکتبر ، نمایندگان اسپانیا در تاریخ 18 نوامبر و به رسمیت شناختن رسمی فلسطین توسط سوئد در تاریخ 30 اکتبر است.

براساس این طرح از دولت فرانسه خواسته می شود به منظور حل و فصل قطعی درگیری ها ، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناسد.

الیزابت گیگو از نمایندگان سوسیالیست پارلمان فرانسه که پیش نویس این متن را تهیه کرده است ، در این خصوص به خبرنگاران گفت هدف از تصویب این طرح ، تایید این موضوع است که راه حل تشکیل دو کشور مستقل بهترین ضمانت برای برقراری صلح است.

وی گفت : اگر ما اکنون وارد عمل نشویم ، خطر ورود به چرخه برگشت ناپذیری از خشونت و گسترش دامنه آن به درگیری بزرگ منطقه ای وجود دارد که این بدترین واقعه برای منطقه و اروپا است.

وی تاکید کرد:« فرانسه - که بیشتر جمعیت مسلمانان اروپا و بزرگترین جمعیت یهودیان را داراست- روابط خوبی با فلسطینیان و اسرائیلی ها دارد و ما نمی خواهیم با رای به این طرح ضربه ای به اوضاع منطقه وارد سازیم بلکه به عکس می خواهیم اهمیت به رسمیت شناختن دوجانبه و ضرورت ضمانت های امنیتی را برای اسرائیل نشان دهیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در آستانه این رای گیری به فرانسه هشدار داد اگر فلسطین را به رسمیت بشناسد ، مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا در مصاحبه با خبرنگاران از امکان تصویب این طرح خبر داد و فرانسو اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در آستانه بحث های پارلمانی درباره این موضوع به خبرنگاران گفت خواستار میزبانی کنفرانس بین المللی برای یافتن راه حل کارآمد برای درگیری های فلسطینیان و اسرائیلی ها است.

وی در ادامه اظهارات خود به این موضوع که این کنفرانس چه زمانی برگزار خواهد شد و چه کسانی در آن شرکت خواهند داشت ، اشاره ای نکرد.

فرانسه در جریان تهاجم 50 روزه ارتش اسرائیل به غزه در تابستان گذشته که بیش از دو هزار کشته بر جا گذاشت ، بارها صحنه اعتراضات هواداران فلسطین بوده است.

 برخی از این اعتراضات به خشونت کشیده شد و شماری نیز به مرکز تجاری یهودیان در ماه ژوئیه گذشته حمله کردند و منطقه سارسل حومه پاریس که به دلیل جمعیت یهودیان آن  بیت المقدس کوچک نامیده می شود ، شعارهایی ضد اسرائیلی سر دادند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار