اقبالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

شکل اصلی بیکاری در کشور حضور اتباع بیگانه نیست

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر چند شکل اصلی بیکاری در ایران حضور اتباع بیگانه نیست اما همواره نگرانی در خصوص ورود غیر قانونی افراد به کشور و حضور آنها در بازار کار وجود دارد.

علی اقبالی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هر چند شکل اصلی بیکاری در کشورمان حضور اتباع بیگانه نیست اما همواره نگرانی در خصوص ورود غیر قانونی افراد به کشور و حضور آنها در بازار کار وجود دارد چرا که این امر خود به طور غیر مستقیم به بخشی از نیروی کار کشور تاثیر گذار است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور غیر قانونی اتباع افغانستان بیش از سایر کشورها بوده و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور افغانستان، کمیسیون سامان‌أهی اتباع خارجی، پیش بینی‌هایی را برای جلوگیری از ورود بی رویه کارگران غیر مجاز اندیشیده است.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس سامانه مشترکی که میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور خارجه طراحی شده قرار است بنابر اعلام کارفرمایان و  پیمانکاران داخلی، اتباع افغانستان با دریافت ویزای کار وارد کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، اتباع ، خارجی ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار