جاسوس‌افزاری ماه‌ها و یا سال‌ها در کامپیوترهای مراکز مهم خاورمیانه‌ای فعال بوده است و در این مدت با دقت زیاد اسکرین شات می‌گرفته، فایلهای پاک شده را کپی می‌کرده، ارتباطات دیجیتال از جمله مکالمه با موبایل را زیر نظر می‌گرفنه و گذرواژه‌ها را سرقت می‌کرده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یک بدافزار یا به اصطلاح جاسوس‌افزار، ماه‌ها یا سال‌ها در کامپیوترهای مراکز کلیدی یک کشور خاورمیانه‌ای فعال بوده است و در این مدت با دقت زیاد اسکرین شات می‌گرفته، فایلهای پاک شده را کپی می‌کرده، ارتباطات دیجیتال از جمله مکالمه با موبایل را زیر نظر می‌گرفنه و گذرواژه‌ها را سرقت می‌کرده است. قضیه این بود که به تازگی کامپیوتر مدیر یک شرکت بزرگ با بدافزار آلوده شده بود، کارشناسان علت را بررسی کردند و متوجه شدند که کامپیوتر مدیر به‌روز بوده و وصله‌های امنیتی لازم را داشته است و همین طور او مجهز به آنتی‌ویروس و نرم‌افزار ضدبدافزار هم بوده است، به علاوه همه لاگ‌های ایمن بوده‌اند.



مشخص نبود که راه نفوذ و آلودگی چه بوده است، تا اینکه مسئولان امنیتی از این مدیر پرسیدند که به تازگی چه تغییری در زندگی او ایجاد شده است. متوجه شدند این مدیر، اخیرا از یک سیگار الکترونیک استفاده می کرده که از دو هفته پیش سیگار را ترک کرده و سیگار الکترونیک استفاده می‌کند. همین امر، شک مسئولان امنیتی را برانگیخت، آنها متوجه شدند که سیگار الکترونیک با شارژ از طریق USB تغذیه می‌شده و بدافزار از این طریق انتقال پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار