پس از تبرئه یک افسر پلیسی که جوان سیاهپوستی را کشته بود، سازمان ملل تیراندازی نیروی پلیس به سیاهپوستان در آمریکا، 'برخورد نژادی پلیس' و افسران مهاجرت آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی تبرئه یک افسر پلیسی که جوان ۱۸ ساله سیاهپوستی را در فرگوسن  به ضرب 12 گلوله به قتل رساند ، کمیسیون مبارزه با شکنجه در سازمان ملل متحد تیراندازی نیروی پلیس به سیاهپوستان در آمریکا، برخورد نژادی پلیس و افسران مهاجرت آمریکا را محکوم کرد.

 هیات منصفه روز دوشنبه،"دارن ویلسون"، افسر پلیس سفیدپوست به اتهام کشتن "مایکل بروان"۱۸ ساله را تبرئه کرد و از آن زمان تاکنون  فضای شهر فرگوسن پرتنش است.

کمیسیون مبارزه با شکنجه سازمان ملل متحد با انتشار نتیجه بررسی خود در باره این حادثه از "گزارش های مکرر درباره بدرفتاری های پلیس، و استفاده بیش از اندازه از زور و اسلحه توسط نیروهای انتظامی، به ویژه علیه افرادی با نژاد یا قومیت خاص" انتقاد کرده است.

آلسیو برونی یکی از بازرسان ارشد این کمیسیون به خبرنگاران در ژنو گفته است از "تیراندازی های مرگبار و مکرر پلیس به سیاهپوستان غیر مسلح بسیار نگران است."

هیات بزرگی از مقامات آمریکایی برای حضور در جلسه این کمیسیون و دفاع از فعالیت های آمریکا به ژنو رفتند. با این وجود در این گزارش از این گروه مقامات بابت ارائه اطلاعات ناکافی درباره بدرفتاری های پلیس انتقاد شده است.

نویسندگان این گزارش از واشنگتن خواسته اند تمام موارد بدرفتاری پلیس و استفاده بیش از اندازه از زور را بلافاصله و تمام عیار مورد تحقیق قرار دهد و از "اجرای عدالت" اطمینان یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار