فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما سحرگاه ۲۳ اسفندماه به فاصله دو روز موشکی شلیک کردیم که به بانک رافدین برخورد کرد و در دنیا به نقل از ایران اعلام کردند که بانک رافدین مورد اصابت موشک ایران قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ پاسدار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مستند ویژه خط مقدم که از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار داشت: ایران عراق را با موشک زد و ما تصورمان بر این بود که با مورد اصابت قرار گرفتن کرکوک، دشمن بعثی به شرارت‌هایش ادامه ندهد، اما ادامه داد.  
 
*** هدف قرار گرفتن بانک رافدین عراق با موشک

 
وی ادامه داد: ما سحرگاه ۲۳ اسفندماه به فاصله ۲ روز موشک دیگری شلیک کردیم که به بانک رافدین برخورد کرد و دنیا به نقل از ایران اعلام کرد که بانک رافدین مورد اصابت موشک ایران قرار گرفته است. 

 
*** شهید تهرانی مقدم دو موشک را برای  مهندسی معکوس جدا کرد

 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به نقش‌آفرینی شهید تهرانی مقدم و اقداماتی که در راستای آنالیز اجزای موشک و مهندسی معکوس (برای تیم تحقیقاتی از موشک‌های خریداری شده) جدا کرد و من به او گفتم که این موشک پیچیده بوده و ساخت آن زمان بر می‌باشد، اما او هیچگاه ناامید نشد.  
 
سردار حاجی‌زاده با بیان بازدید مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند، از محل ساخت در نظر گرفته شده برای موشک‌های زمین به زمین گفت: این موضوع برای مقام معظم رهبری از اهمیت خاصی برخوردار بود و در جلسه‌ای که ایشان حضور داشتند، من و شهید مقدم هم حضور داشتیم که ایشان تاکید کردند که این کار به نتیجه برسد.

 

 
*** لیبی قهر کرد
 
وی ادامه داد: غرب و شرق که در مورد توان ما به دسترسی امکانات موشکی حساب باز نکرده بود، در این مقطع برنامه‌ریزی کرد که انسجام در جبهه باطل ایجاد کنند و قذافی را وادار به قطع پشتیبانی گردانند تا پیروز شوند و لیبی هم در کنار فشار آمریکا و عراق قهر کرد.  
 
در ادامه این مستند، شهید "تهرانی مقدم" با اشاره به جنایت‌های صدام و استفاده از بمب شیمیایی توسط ارتش رژیم بعث اظهار داشت: معلوم نبود اگر بمب‌هایی که در جبهه‌ها زده شد، اگر به شهرهای ما می‌آمد، چه فاجعه‌ای ایجاد می‌کرد.  
 
وی با اشاره به پاسخ ایران در جنگ تحمیلی ادامه داد: شجاعت و تدبیر بلند امام باعث شکست صدام شد و صدام حملات موشکی را یکطرفه قطع می‌کرد.  
 
*** مونتاژ و تولید موشک اسکاد
 
فرمانده فقید یگانهای موشکی سپاه پاسداران با اشاره به تلاش رزمندگان و متخصصان برای تولید موشک گفت: ما یک کانکس درست کردیم و اولین پیچ موشک که توسط برادرمان شیشه‌گر باز شد (به تدریج) موشک اسکاد مونتاژ و تولید شد و این همزمان با نیازمندی در جنگ و با مبنای دانش متخصصین صورت گرفت. 



 
*** بمباران پادگان خالی توسط صدام

 
شهید تهرانی مقدم با اشاره به نیت صدام برای نابود کردن فرماندهان و مجموعه موشکی ایران اضافه کرد: ما متوجه این امر شدیم و بچه‌ها را به پادگان امام علی بردیم و پادگان خالی شد و صدام بمباران را انجام داد، اما در واقع پادگان خالی را بمباران کرد؛ ولی پرسنل و موشک ما به جای دیگری رفتند.  
 
وی ادامه داد: اولین پرتاب ما از‌‌ همان پایگاهی انجام شد که بمباران شده بود و باید اینگونه می‌شد تا آن‌ها شب خوابشان نبرد و قدرت امام (ره) قدرت بر‌تر بود.  
 
در ادامه مستند "خط مقدم"، محسن رضایی گفت: صدام به حملات موشکی ادامه داد و ما هم ادامه دادیم و موشک‌ها به فاصله کمی به محل مواضع صدام برخورد می‌کرد.
 
 
*** قدرت صدام هدف قرار دادن دیوانه وار شهر‌ها را متوقف کردیم/لیبی قطعات حساس موشک را با خود برد
 
وی افزود: صدام کشتار حلبچه را انجام داده بود و این یک سند زنده است و اگر مقابله به مثل نمی‌شد، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد و ما به یک برتری و توازن رسیدیم و قدرت جدید صدام را در زدن دیوانه وار شهر‌ها متوقف کردیم.  

 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به جاسوسی صدام از توان موشکی ایران، تصریح کرد: در آن زمان جنگ دیگری بین سیستم موشکی ما و عراق شروع شد.  
 
وی در پایان با اشاره به توطئه استکبار و نقش مضر لیبی در کارشکنی توان موشکی ایران، خاطرنشان کرد: یک مرتبه با یک حادثه غیرمترقبه مواجه شدیم و قبل از اینکه ایران در بخش تولید موشک به تسلط برسد، آن‌ها کار را‌‌ رها کردند و قطعات حساس موشک را با خود برداشتند و رفتند.  
 
گفتنی است، شهید تهرانی مقدم در بخش صنعت موشکی ایران بسیار نقش‌آفرین بوده و تولید موشک زمین به زمین شهاب ۳ و موشک قدرتمند راهبردی خلیج فارس از جمله آن است.

 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
هزاران مانند حسن تهرانی داریم دلسوز وباتدبیر(البته واقعیش)می خواد پیداشان کنه بیاره پای کار.اگه دیپلماتهای ایران درمذاکرات بلند بلند حرف زدند ازبرکت وجود حسن تهرانی بود .ج
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
خدا رحمتت کنه شهید...
آدم داستان همت و پشتکار این عزیزان رو می شنوه ، واقعا امید میگیره...
خدا رحمتش کنه . . .
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
خدا بردرجاتش بیافزاید
آخرین اخبار