مدیر منطقه شمال شرق خطوط لوله مخابرات نفت ایران با اشاره به جزئیات اتصال نیروگاه به شبکه ملی نفت گفت: این پروژه با پنج مخزن به ظرفیت 100 میلیون لیتر در روز می‌تواند به این نیروگاه سوخت‌رسانی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قاسم عرب‌یار محمدی مدیر منطقه شمال شرق خطوط لوله مخابرات نفت ایران در مراسم افتتاحیه پروژه سوخت‌رسانی به نیروگاه شهید باکری استان سمنان اظهار داشت: این پروژه با حداکثر ظرفیت 500 مگاوات ساخته شده که حداکثر مصرف روزانه نفت و گاز در فصل سرما (هر دو نیروگاه) 2.5 میلیون لیتر با پنج مخزن احداث شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط مرداد ماه شروع شد و بعد از 45 روز به بهره‌برداری رسید.

عرب‌یار محمدی افزود: این پرژوه یکی از بیشترین مصرف کنندگان گاز در بین واحدهای صنعتی نیروگاه است که با توجه به میزان مصرف زیاد این انرژی گرانبها در فصل سرما و زمستان، احتمال کمبود آن برای مصارف خانگی محتمل است به طوری که جایگزینی سوخت مایع به جای گاز این مشکل را مرتفع می‌سازد.

مدیر منطقه شمال شرق خطوط لوله مخابرات نفت ایران، تأکید کرد: با اجرای این پروژه توسط شرکت خطوط لوله نفت مخابرات ایران منطقه شمال شرق علاوه بر صرفه‌جویی مؤثر در مصرف انرژی گرانبهای گاز، از تردد بین جاده‌ای روزانه 30  تانکر نفت‌کش 20 هزار لیتری که علاوه بر پرهزینه بودن، خطرآفرین و ترافیک‌زا می‌باشد جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار