"انجمن حقوق بشر بحرین" گفت که زنان بحرینی شرکت کننده در "جنبش مردم" از سال 2011 به این سو بیش از دیگر اقشار به شکلهای مختلف مورد تعدی و تعرض قرار می گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روز شنبه پایگاه اینترنتی "'العهد"، این انجمن افزود: زنان بحرینی از سوی نیروهای امنیتی مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می گیرند و در معرض اقدامات خشونت آمیز و انتقامجویانه مقامات رژیم آل خلیفه قرار دارند.

انجمن حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای به مناسبت "روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" اضافه کرد: زنان شاغل بحرینی از کار در ادارات، مراکز آموزشی و درمانی برکنار شده و بطور خودسرانه بازداشت می شوند . شمار زنان بحرینی بازداشت شده بطور خودسرانه از سال 2011 تا کنون به 300 نفر رسیده است.

این انجمن توضیح داد: "نفیسه العصفور"، "ریحانه موسوی"، "رآیات الصفار"، "زهره الشیخ" و "غاده جمشیر" زنان مبارز بحرینی همچنان در زندانهای رژیم آل خلیفه بسر می برند و مقامات امنیتی بحرین احکام سنگینی علیه آنان صادر کرده اند.

اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه در چهار سال گذشته از سوی ماموران امنیتی و پلیس این کشور با کمک ارتش عربستان که در قالب 'نیروهای سپر جزیره' در بحرین مستقر شده اند، به شدت سرکوب شده و دهها نفر از معترضان کشته و هزاران نفر دیگر از شهروندان این کشور بازداشت و یا از ادارات و سازمانهای این کشور اخراج شده اند .
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.