در نخستین روز از هفته ملی اطلاع رسانی بیماری ایدز و در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت امروز همزمان با 10نقطه کشور مجهزترین آزمایشگاه تشخیص طبی "اچ آی وی "در جنوب شرق کشور در کرمان افتتاح شد .

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : بیماری ایدز یکی از بیماریهای با اهمیت در دنیا و کشور است ، به طوریکه 35میلیون نفر مبتلا به این بیماری در دنیا وجود دارد و روزانه حدود 6هزار نفر نیز مبتلا می شوند .

 شیخ زاده افزود : در طی سالهای اخیر تعداد افراد جوانی که به این بیماری مبتلا شدند زیاد شده و میزان ابتلا در بین خانم ها نیز روبه افزایش است .

وی خاطر نشان کرد : به دلیل اهمیتی که مراقبت این بیماری دارد این آزمایشگاه در کرمان افتتاح شد که برای جنوب شرق کشور مرجع است و این اهمیت ، توان و قابلیت علمی دانشگاه علوم پزشکی را می رساند .

مدیر امور آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مسئول فنی آزمایشگاه ایدزهم گفت : این آزمایشگاه به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاههای تشخیصی ویروس اچ آی وی در منطقه و با هدف تشخیص سریع ، به موقع و دقیق ویروس اچ آی وی و متمرکز کردن ارائه خدمات آزمایشگاهی امروز آغاز به کار کرد.

انجم شعاع افزود : در این آزمایشگاه کوچکترین هزینه ای از افراد دریافت نمی شود و امیدواریم در درازمدت با استفاده از آماری که از این طریق به دست خواهیم آورد یک برنامه ریزی کامل برای کنترل ویروس اچ آیوی به کار ببندیم .

وی خاطر نشان کرد : همچنین این آزمایشگاه قادر به ارائه خدمات به استان های همجوار را دارد .

این آزمایشگاه در مجتمع تخصصی درمانی جوادالائمه واقع در خیابان ابوذر شمالی ،کوچه شماره 25 واقعشده و برای تجهیز آن 500میلیون تومان هزینه شده است .

8تا 14آذر به عنوان هفته ملی اطلاع رسانی بیماری ایدز نامگذاری شده است .

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.