حدود 200 شركت ايرانی در آستراخان به ثبت رسيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، استاندار گیلان در همايش تجاری ايران و روسيه با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست های کلان دو کشور روسیه و ایران شرايط كنونی برای توسعه‌ روابط گيلان و آستراخان بسيار مساعد است.

محمد علی نجفی افزود: هم اكنون حدود 200 شركت ايرانی در آستراخان به ثبت رسيده است كه اگر به خوبی از اين ظرفيت ها بهره گيری شود گسترش روابط سازنده ايران با محوريت گيلان و فدراسيون روسيه با محوريت آستراخان تسهيل مي شود .

استاندار در اين همايش با اشاره به جايگاه روسيه در تعاملات ايران خاطرنشان کرد : سرزمين ايران اسلامی ، در گذر تاريخی همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با كشورهای همسايه داشته و از اين نظر روسيه به عنوان يكی از شركای ديرينه از جایگاه خاصی برخوردار است .

وی با اشاره به گشايش نمايشگاه های تخصصی در دو كشور از جمله نمايشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ايران در آستراخان كه با محوريت اتاق بازرگای گيلان برگزارشد ، اظهار داشت: برگزاری نمايشگاه های تخصصی در 2 كشور می تواند ضمن ايجاد حلقه‌های ارتباطی بين بخش‌های خصوصی ، كالاها وخدمات دو طرف را بیش از پیش معرفی کند.

نجفی يكی از اهداف سفر خود به آستراخان روسیه را ، تسهیل در مناسبات تجاری و بازرگانی و افزايش اين ارتباطات اعلام كرد و گفت: در نشست هايی كه تاكنون برگزار شده در مورد موضوعات مختلف رايزنی شد تا مؤلفه های مشترک در مسير صحيح خود شكل بگيرد .

استاندار گيلان ادامه داد: تشكيل كنسرسيوم های سرمايه گذاری و بنادر مشترک هم در استفاده از تجهيزات و ظرفيت‌های بندری كشور های منطقه راهگشا است .

انتهای پیام


برچسب ها: گیلان ، ثبت ، شرکت ، ایرانی ، استراخان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.