بخشی از سخنرانی "حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا قاسمیان" در شب شهادت حضرت رقیه (س) در هیئت الرضا (ع) را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار خیمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته هیئت الرضا (ع) به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) برگزار شد که خلاصه‌ای از این سخنرانی را در اینجا مطالعه کنید.

"حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا قاسمیان" در ابتدا گفت: نه تنها ائمه آبروی ما هستند بلکه ما هم آبروی ائمه ایم. امام صادق (ع) فرمودند طوری رفتار کنید که از نوع اخلاق و کردارتان پی ببرند شما جعفری و منتسب به ائمه هستید. نه آنکه با کارهای زشت، اخلاق نیکو و اعمال پسندیده ی ائمه را زیر سوال ببریم.

کسی که مومنی را به سبب گناهی سرزنش کند، نخواهد مرد تا آنکه به همان عیب دچار شود.

وی ادامه داد: اینکه بعضی روانشناسان می گویند با اعتماد به نفس کامل قادر به انجام هر کاری هستید، این نادرست است. حضرت یوسف (ع) بعد از آزادی از زندان فرمودند من خیانتکار نیستم. اگرچه نفس، مداوم به بدی دستور می دهد اما اراده‌ی خداوند بر نجات من بود. فقط خواست ما ملاک نیست.

قاسمیان افزود: ثروت بد نیست. چیزی که بد است تکاثر است. اصالت دادن و ارزش نهادن به زیادی پول، دنیازدگی و غرق شدن در متاع دنیاست که بد است. در قرآن در داستان نبرد طالوت پبامبر و جالوت آمده است که در مسیر به رودی می رسند. طالوت می فرمایند از آن نخورید مگر به قدر رفع تشنگی. همه خوردند جز عده‌ی کمی. سپس آنها که آب فراوانی نوشیده بودند گفتند دیگر یارای جنگیدن با جالوت را نداریم. این همان اثر بد دنیاست. مثل همین شبکه‌های اجتماعی که به خودی خود شاید بد نیست اما گاه انسان را از همه چیز باز می دارد.

بسیار پسندیده است که همه بالاخص جوان‌ها مدتی را با دوری از دنیا بگذرانند. مثلا گاهی روی زمین بخوابند، گاهی روزه بگیرند، گاهی غذای ساده بخورند. از صفات مؤمنان این است که اگر نفسشان آن‌ها را به کاری که دوست دارد مجبور کند زمانی هم کاری بر خلاف میل نفسشان انجام می دهند.

قاسمیان در انتها خاطرنشان کرد: روزی حساب کردیم دیدیم از همین وقت‌های پرتی که آیت الله بهجت از آن استفاده می‌کردند و ذکر می‌گفتند روزی ده هزار صلوات شد. چرا که می‌دانستند وقت کم است. اما این را مقایسه کنید با جوان‌هایی که روزی چند ساعت از عمرشان را در قهوه خانه‌ها می‌گذرانند.

رهبری در توصیه ای به جوانان در نفی راحت طلبی فرمودند به نماز به شدت اصرار بورزند. علی الخصوص نماز شب.

استاد اخلاق آیت الله جاودان برای از بین رفتن شکم پرستی فرمودند یک بار غذای ساده‌ای را جلوی خود بگذارید و تعداد لقمه‌ها و یا آن مقداری که شما را سیر می‌کند بشمارید و اندازه بگیرید. در دفعات و غذاهای دیگر، همین مقدار را نگه دارید و بدانید که بیش از آن شهوت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار