اسدی گفت: کارگاه تحلیل شبکه اجتماعی و نرم‌افزارهای آن برای اولین بار به در قالب کارگاه یک روزه، امروز با بررسی روش تحلیل شبکه اجتماعی برگزار شد.

علی اسدی کار‌شناس آموزش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ‌این کارگاه روش تحلیل شبکه اجتماعی و خواستگاه و تاریخچه آن و همچنین نرم‌افزارهای انجام آن مطرح خواهد شد. 

وی افزود: مدرس این دوره علی اکبر اکبری‌تبار است و موضوعات از جمله روش‌شناسی (که شامل تاریخچه و خاستگاه تحلیل شبکه اجتماعی، دیدگاه ساختاری به مسائل و پدیده‌ها و تفاوت‌ها و مزایای آن، نوع داده‌ها و تفاوت‌های داده‌های رابطه‌ای با داده‌های متداول، مشکلات و مسائل داده‌های موجود و راه‌حل‌های تحلیل شبکه اجتماعی)، بررسی مختصر نظریات مرتبط با تحلیل شبکه اجتماعی، روش تحلیل شبکه اجتماعی، معرفی و مقایسه نرم‌افزارهای تحلیل شبکه اجتماعی و نمایش نمونه‌هایی از کاربرد آن‌ها، نمونه مثال از تحلیل و استخراج نتایج از نرم‌افزار تحلیل شبکه اجتماعی، ملاحظات و اقتضائات و چگونگی تحلیل شبکهٔ شبکه‌های اجتماعی مجازی است.

اسدی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه وب پژوهشگاه به آدرس http: //edu. irandoc. ac. ir مراجعه نمایید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.