حکم تبرئه"حسنی مبارک " از تمام اتهامات وارده، از جمله کشتار انقلابیون، سبب اعتراض گسترده احزاب و جریانات مصری شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره، حکم تبرئه "حسنی مبارک "دیکتاتور مخلوع مصر از اتهامات وارده از جمله کشتار انقلابیون سبب اعتراضات گسترده احزاب و جریانات مصری شده و واکنشها همچنان ادامه دارد.

جریانات و احزاب مصری با محکوم کردن احکام صادر شده در حق مبارک و همدستان وی خواستار انجام تظاهرات های اعتراضی شده اند.

در همین رابطه "جبهه استقلال قضاء در مخالفت با کودتا" با مخالفت با احکام تبرئه مبارک و همدستان وی، این احکام را ایراد دار عنوان کرد و در بیانیه‌ای گفت: این احکام سیاسی بوده و به دلایل متعدد باید اعدام مبارک و همدستانش در کشتار معترضان صادر می‌گردید.

جبهه استقلال قضا همچنین با هشدار درباره این احکام اعلام کرد که این احکام صادر شده سبب باز کردن درهای انتقام مردمی پس از نبود عدالت خواهد شد.

از سوی دیگر، جنبش "6 آوریل" مصر نیز با انتقاد از احکام صادر شده، اعلام کرد که این احکام تبرئه نشانگر شکست انقلاب 25 ژانویه و پیروزی برای ضد انقلاب می‌باشد.

همچنین اخوان المسلمین نیز در بیانیه ای از مردم خواست تا دست به انقلاب علیه " قاضیان نظامی توطئه گر" که با حکمشان اعلام کردند که ملت شایسته زندگی کریمانه‌ای نیست، بزنند.

همچنین پس از اعلام حکم توسط دادگاه جنایی قاهره 9 جریان و احزاب مخالف خواستار تظاهرات در میدان التحریر علیه تبرئه مبارک شدند از جمله: حزب الدستور مصر (حزب قانون اساسی که از احزاب چپ میانه است) ، حزب زندگی و آزادی (از احزاب چپ در حال تأسیس) ، حزب مصر قوی (از احزاب اسلامگرا) تا دو جنبش "جوانان ضدکودتا" و "دانشجویان ضدکودتا" خواستار تظاهرات شدند.

گفتنی است، دادگاه جنایی قاهره روز گذشته  مبارک و دو پسر وی و وزیر کشور سابق و معاونان وی را از تمامی اتهامات تبرئه کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار