مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور محکومیت 1.5 میلیاردی برای متهمان سه پرونده قاچاق در میاندوآب خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،محمد اقوامی اظهار داشت: طی روزهای گذشته به سه پرونده مهم قاچاق در تعزیرات حکومتی میاندوآب رسیدگی شده است.

وی مجموع محکومیت صادر شده برای متهمان این سه پرونده را یک میلیارد و 63 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها در زمینه‌های قاچاق گوشی تلفن همراه، مانیتور و البسه بوده‌ است.

اقوامی در مورد پرونده مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه گفت: این پرونده به دنبال بازرسی مأموران پلیس از یک دستگاه خودرو و کشف 882 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق تشکیل و با اعلام جرم گمرک به منظور رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب ارسال گردید.

وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده در تعزیرات حکومتی میاندوآب، میزان محکومیت صادر شده برای متهم این پرونده را 709 میلیون و 376 هزار ریال اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در ادامه به پرونده مربوط به قاچاق مانیتور در میاندوآب اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، ماموران نیروی انتظامی میاندوآب طی بازرسی‌های خود از یک دستگاه خودرو تعداد 25 دستگاه مانیتور قاچاق کشف کردند که پرونده‌ای در این رابطه تشکیل گردید.

اقوامی تصریح کرد: با اعلام شکایت گمرک پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع گردید که با رسیدگی به آن، متهم پرونده به پرداخت 174 میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.

وی سومین پرونده رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی میاندوآب را نیز مربوط به قاچاق البسه عنوان کرد و افزود: این پرونده نیز که به دنبال کشف 548 ثوب انواع البسه قاچاق از یک دستگاه خودرو تشکیل شد، متهم پرونده به پرداخت 180 میلیون و 723 هزار ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.

اقوامی بر لزوم رسیدگی سریع به پرونده‌های قاچاق تأکید کرد و افزود: قاچاق پدیده شومی است که غالبا شهرهای مرزی کشور با آن درگیر هستند که رسیدگی سریع به پرونده‌های قاچاقچیان خود می‌تواند عامل مقابله کننده مهمی در راستای مقابله با قاچاق باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.