وجود 50 تبعه فنلاند در صفوف گروه‌های تروریستی در سوریه

مقامات فنلاندی از حضور بیش از 50 تبعه فنلاندی در صفوف گرو‌های تروریستی درسوریه خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی،  مقامات فنلاندی اعلام کردند بیش از 50 تبعه فنلاندی به سوریه رفته اند و 6 تا 8 نفر از افرادی که در این درگیری ها حضور داشته اند، کشته شده اند.

"آنتی پلتاری "رئیس سرویس اطلاعات ملی فنلاند در گفتگو با  تلویزیون این کشور اعلام کرد :" برخی از این افراد برای انجام مأموریت های بشردوستانه وارد سوریه شده بودند. اما متأسفانه شمار فزاینده ای از آنها به منظور پیوستن به جنگجویان افراطی روانه این کشور شده اند."

رئیس آژانس اطلاعاتی فنلاند همچنین گفت برخی از افرادی که این کشور را به مقصد سوریه ترک کرده اند ممکن است به اسلام گرویده باشند تا در درگیری ها حضور داشته باشند . این افراد حتی یک بار هم در مسجد حضور نیافته بودند. 

وی افزود:" این افراط گرایی و سربازگیری از طریق اینترنت رخ داده است."

وزارت کشور فنلاند اوایل این ماه درباره گسترش افراط گرایی در اینترنت ابراز نگرانی و اعلام کرد با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور مقابله با این روند و تصویب قانون در این زمینه همکاری می کند.

 وزیر کشور فنلاند این روند را " نگران کننده" خواند " زیرا مقامات ظرفیت محدودی برای مداخله در این امور را دارند."

دولت فنلاند همچنین اعلام کرد آنهایی که از مناطق درگیری در سوریه به فنلاند باز می گردند تحت تحقیقات جنایی قرار خواهند گرفت و پارلمان این کشور  در حال بررسی طرحی به منظور مجرم شناختن افرادی است که آموزش های تروریستی می بینند. پلتاری در گفتگو با شبکه تلویزیونی فنلاند اعلام کرد حدود 20 نفر از خاورمیانه به فنلاند بازگشته اند.

وزیر کشور فنلاند در ماه اکتبر اعلام کرد  باید جلوی بازگشت افرادی که به سوریه سفر می کنند را  به فنلاند گرفت زیرا ممکن است آنها یک تهدید امنیتی برای این کشور محسوب شوند. 

او همچنین گفت:" وزارت کشور در حال انجام تحقیقاتی در این باره است که آیا در صورت لزوم می تواند مانع از بازگشت افرادی شود که فنلاند را ترک کرده اند و اکنون در خارج از این کشور زندگی می کنند." او افزود وزرای فنلاندی در حال اجرای محدودیت هایی برای انجام سفر ، محل اقامت و دیگر اقدامات هستند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" گزارش داد پلیس هلسینکی از بازداشت سه تبعه فنلاندی به اتهام " قتل با اهداف تروریستی " خبر داده است.

 یک مأمور تحقیق فنلاندی اعلام کرد:" ما مظنون هستیم که این افراد در فعالیت های گروه های مسلح مستقر در خارج مشارکت داشته اند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار