بانک مرکزی مکلف شد تسهیلات لازم را برای خرید گندم و محصولات اساسی و استراتژیک شکاورزی تولید داخلی قبل از فصل برداشت در اختیار بخش‌های خصوصی و تعاونی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده ۴۵ این طراح را بررسی و تصویب کردند. 

بر این اساس، 

ماده ۴۵- در اجرای بند (الف) ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۹۱ و ماده (۳۳) قانون افزایش بهره ‏وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در قالب ایجاد خط اعتباری مستقل از طریق بانک عامل، تسهیلات لازم را برای خرید گندم و محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی تولید داخلی به میزان اعتباری که با پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و تصویب هیأت‌ وزیران تعیین می‌شود، قبل از شروع فصل برداشت در اختیار مباشرین و کارگزاران (خریداران بخشهای خصوصی و تعاونی) معرفی شده توسط وزارت جهادکشاورزی قرار دهد. مباشران و کارگزاران موظفند تسهیلات مذکور را در موعد مقرر بازپرداخت نمایند.  
 
قیمت خرید محصولات کشاورزی مشمول قانون خرید تضمینی با درنظر گرفتن قیمت تمام شده اعم از هزینه‌های تولید هر محصول و سود متعارف و معقول همه ساله توسط شورای اقتصاد تعیین و برای اجراء ابلاغ می‌شود.  
 
این ماده با ۱۵۸ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، مکلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار