یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز ایتالیا است. همین دو ویژگی برای سفر به این شهر دیدنی کافی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی بعد از ونیز ایتالیا است. همین دو ویژگی برای سفر به این شهر دیدنی کافی است.



از مکان‌های دیدنی که نباید از دستشون داد میشه به آتشكده بهرام که آتش درونش بیش از 1500 ساله روشن مانده‌ است.



باغ دولت آباد که بلندترین بادگیر خشتی دنیا را دارد، سرو ابرکوه که پیرترین جانداران زنده‌ جهان و مکان‌های دیگه مثل مسجدجامع، ميدان اميرچخماق، موزه آب، حمام خان، آسیاب آبی اشکذر، برج خاموشان و قنات زارچ اشاره کرد که هر کدوم جذابیت خاص را دارد.
 


می‌توانید سری هم به محله قديمی شهر یعنی "فهادان" بزنید که شامل زندان اسكندر، بقعه دوازده امام ، هتل فهادان،خانه‌های قديمی مثل خانه لاری‌ها، خانه محمودی و آب انبارقديمی است.
 


برای سفر کردن به یزد راه‌های زیادی مثل استفاده از ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار وجود دارد.



یکی از این راه‌ها که اکثرا انتخاب می‌کنیم استفاده از ماشین شخصی که به خاطر راحتی مسیر و توقف در شهرهای بین راه مثل قم، کاشان و نائین می‌توان جذاب باشد.

اگر دوست دارید خوراکی‌های مخصوص این شهر رو نوش جان کنید، سری به مغازه شیر حسین در سه راه شحنه نرسیده به پمپ‌بنزین روحانیون بزنید و فالوده یزدی با تخم شربتی یا ماقوت را امتحان کنید که به غیر از یزد تو هیچ شهر دیگری پیدا نمی‌کنید.


 
مشهورترین رستوران این شهر کویری، رستوران تالار یزد در بلوار جمهوری که به حاجی آشپز معروف است و باقالی‌پلو با ماهیچه بی‌نظیر است.

درضمن یزد دو نوع غذای سنتی مشهور دارد که یکی از آن نوعی آش به اسم شولی و دومی قیمه یزدی که می‌توانید در همین رستوران امتحانش کنید.

    



رستوران ایتالیایی سزار، رستوران والی، فست فود کرونوپیچ و کافی آلما هم جز بهترین‌های یزد هستند که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.
 
اینجا هم مثل سایر شهرها بازار دارد و هم مراکز خرید مدرن، اما گشت و گذار توی یه بازار قدیمی که جز میراث فرهنگی این شهر به حساب می‌آید. 

چرا که هم می‌توانید از ساختار زیبایی این بازارها دیدن کنید و هم بهترین سوغات این شهر که شامل صنایع دستی مثل ترمه، ظروف مسی، طلا و نقره می‌شود را توی این بازارها پیدا کنید.



پیشنهاد ما برای خرید طلا و نقره و ترمه بازار خان می‌باشد که ترمه فروشی‌های خجسته و رضایی معروفترین ترمه فروشی‌های این بازار. برای خرید مس هم کافیست به بازار مسگرها که روبروی بازار خان هست، مراجعه کنید.



در ضمن قطاب و باقلوا هم از سوغاتی‌های پرطرفدار یزد هستن که بهترین نوعش را می توانید از شیرینی فروشی حاج خلیفه تهیه کنید.
 
با این حال اگه قصد گشت و گذار در یه مرکز خرید مدرن و با امکانات رو دارید، مجتمع تجاری ستاره و آریا می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.