کیفیت آب تهران پایین است، آلوده نیست، دعوا بر سر «نان لواش» در یونسکو، چیپس‌های غیر استاندارد معرفی شدند، پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد، قتل یک زن آمریکایی در حراجی جمعه سیاه و ... از مهم‌ترین اخبار برگزیده فضای مجازی است .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

کیفیت آب تهران پایین است، آلوده نیست
به گزارش فارس، سید حسین هاشمی درباره افزایش الودگی هوا و آلودگی آب و تاثیرات آن در بیماری‌های سرطانی اظهار داشت: دولت یازدهم وارث یکسری مشکلات در کشور بوده است. آلودگی هوا نیز برای دیروز و امروز نبوده بلکه از سالیان گذشته با این معضل مواجه بوده‌ایم.استاندار تهران با اشاره به اینکه در فصل پاییز و سرما، وارونگی هوا افزایش می‌یابد گفت: در حال حاضر 100 هزار خودروی فرسوده تاکسی و آژانس در استان تهران تردد می کنند که باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی و از رده خارج شدن این خودروها اقدام شود.وی درباره آلودگی آب شهر تهران، تاکید کرد: وزارت بهداشت مرجع اعلام آلودگی آب است که تاکنون این مورد را تائید نکرده است و رسماً اعلام کرده آب شرب تهران سالم است.استاندار تهران خاطرنشان کرد: آب شرب تهران مشکل بهداشتی ندارد ولی کیفیت آن پایین آمده است. در حال حاضر 45 درصد از آب تهران از چاه‌ها و 55 درصد از سدها تامین می‌شود.

دعوا بر سر «نان لواش» در یونسکو!
به گزارش عصر ایران کمیته ثبت میراث جهانی یونسکو در پی اعتراض نماینده آذربایجان در این کمیته تشکیل جلسه داد و نماینده آذربایجان نمایندگان حاضر در کمیته را مجاب کرد که پخت نانی در یک منطقه دلیلی بر این نیست که آن نان صرفا در آن منطقه پخت می‌شود و متعلق به آن منطقه است.در پی این جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو که پیش‌تر نان لواش را جزء میراث فرهنگی ارمنستان در فهرست میراث جهانی یونسکو در وب سایت خود ثبت کرده بود، نان لواش را از فهرست میراث جهانی یونسکو حذف کرد.دولت آذربایجان قرار است سال آینده درخواست ثبت نان لواش به عنوان یک میراث جهانی در پهنه‌ای گسترده‌تر جغرافیایی ارایه دهد. آذربایجان و ارمنستان بشدت با یکدیگر احساس رقابت و خصومت می‌کنند.

چیپس‌های غیر استاندارد معرفی شدند
به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان ملی استاندارد، مصرف این نوع چیپس‌ها که در بسته‌بندی سلفون شفاف عرضه می‌شود به دلیل قابلیت عبور نور خورشید، از فسادپذیری بالایی برخوردار است. همچنین به علت استفاده از مواد اولیه نامعلوم و غیربهداشتی بودن شرایط تولید و نگهداری، برای سلامتی خطرناک هستند.سازمان ملی استاندارد ایران از هموطنان درخواست کرده که ضمن خودداری از خرید این گونه محصولات، در صورت مشاهده هر نوع محصول غیراستاندارد، مراتب را به سامانه 1517 اعلام یا در بخش رسیدگی به شکایات در همین پایگاه اطلاع رسانی ثبت کنند.

پرواز‌‌های شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد
‌به‌گزارش فارس محمدعلی ایلخانی اظهار داشت: براساس وعده‌ای که به مردم‌ تهران داده شده بود‌ از ابتدای آذرماه پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تهران از ساعت 24 تا پنج بامداد انجام نمی‌شود که با این کار‌ ‌مردم منطقه به‌ ویژه منطقه تهرانسر آرامش بیشتری در مدت استراحت شبانه خواهند داشت.وی با اشاره به انجام پروازهای اورژانسی و آمبولانس‌های هوایی در زمان تعطیلی پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای شبانه تمامی این شرکت‌ها در دیگر ساعات روز  توزیع شده‌‌ است.مدیرعامل‌ شرکت فرودگاه‌های کشور تأکید کرد؛ تعطیلی پروازهای شبانه مهرآباد به‌ معنای تعطیلی این فرودگاه نیست بلکه این فرودگاه همچون گذشته به‌ صورت 24 ساعته عملیاتی خواهد بود و از این مدت برای بهسازی فرودگاه و انجام خدمات مربوط به ترمینال بهره خواهیم برد.

قتل یک زن آمریکایی در حراجی جمعه سیاه
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع پلیس کوک کانتی در ایالت شیکاگو آمریکا اعلام کردند یک کارگر فروشگاه نوردستورم به دلیل تیراندازی نامزد خود روز شنبه جان خود را از دست داد.این قربانی 22 ساله که نادیا ازالدین نام داشت  اهل فلوریدا بود و دراثر اصابت گلوله شلیک شده از سوی نامزد 31 ساله خود با نام مارکوس دی به قتل رسید. دی پس از شلیک به نامزد خود در همان صحنه اقدام به خودکشی کرد.این تیراندازی که در طبقه دوم یک خرده فروشی معروف با نام "مگنیفیسنت مایل" صورت گرفت باعث وحشت و متفرق شدن مردمی شد که برای خرید حراجی جمعه سیاه تجمع کرده بودند.به گزارش شیکاگو تریبون یکی از اعضای خانواده نادیا اعلام کرد که نامزد وی بارها او را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

وجود عرفان‌های کاذب در بین دانش‌آموزان
به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود در بین دختران دانش‌آموز، عرفان‌های کاذب بروز کرده است و آیا در این باره گزارش‌هایی رسیده است؟»، اظهار داشت: عرفان‌های کاذب پدیده‌ای است که بعد از انقلاب در جامعه رشد پیدا کرده است و علت آن، این است که در اصل نظام و در سیاست‌های کلی کشور بر معنویت تأکید می‌شود، اما در کنار آن، عرفان‌های کاذب مجال بروز و ظهور پیدا می‌کند.وی افزود: این اتفاق در جامعه ما افتاده است و هشدار آن لازم است و باید با آموزش‌های صحیح اخلاقی کاری کرد که جوانان فرق عرفان‌های کاذب و حقیقی را از هم تفکیک دهند.

تصویر آیت الله خامنه ای در ارتش عراق +تصاویر
به گزارش عصرایران، در تصویر نخست یکی از خودروهای زرهی ارتش عراق است که پشت شیشه جلوی آن دو عکس از آیت الله سیدعلی سیستانی و آیت الله سیدعلی خامنه ای قرار گرفته شده است.در عکس دیگری، یکی از اعضای گروه مسلح داوطلبان شیعه در حال ادای احترام به تصویری از آیت الله خامنه ای است.





هجوم پرندگان به زباله های تهران +تصاویر
 با شروع فصل سرما پرندگان از گونه های مختلف نظیر سار ،مرغان دریایی، عقاب و کلاغ به محل دفع و پردازش زباله های تهران در منطقه کهریزک هجوم می آورند. روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در این منطقه پردازش می شود.









موش مُرده در داخل سوسیس+تصاویر
"آناتول ورونکوف" 28 ساله در حال برش سوسیس با گوشت ممتاز خود بود که با شیء سیاه رنگ در وسط آن مواجه شد و پس از دقت بیشتر دریافت آن شیء، یک موش مرده است.وی از تولیدکننده سوسیس شکایت کرده و خواستار تعطیلی کارخانه آن شده است.





پاسخ علم‌الهدی به مطهری: بی‌بصریت‌ها خطرناکند
به گزارش نسیم، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند باید بصیرت داشته باشند اما عده‌ای احساس مسئولیت می‌کنند اما بصیرت ندارند که این دسته از افراد، خطرناک هستند و راه را اشتباه می‌روند. کسی که بصیرت دارد باید قدم خود را در ادامه قدم‌های رهبری بگذارد و دنباله‌رو رهبری باشد.وی در خصوص نامه اخیر علی مطهری گفت: در این زمینه باید بگویم خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیست بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. نظارت بر شرایط، غیر از نظارت بر عملکرد رهبری است، رهبری خودشان ولی و خبرگان هم مولی‌علیه آن هستند، مولی‌علیه که ناظر ولی نمی‌شود. اصل قانون اساسی نیز همین را تایید می‌کند که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خودشان باید تصویب کنند، و لذا نظارت بر شرایط است و نه عملکرد.امام جمعه مشهد در خصوص اینکه علی مطهری موضوعات مربوط به 21 بهمن 57 پیرامون حضور مردم در خیابان‌ها و اینکه دستور به امام(ره) رسیده را شایعه دانسته، نیز گفت: دیوار حاشا بلند است و آنها می‌خواهند انکار کنند؛ زمانی‌که ما خدمت حضرت آیت‌الله مطهری رسیدیم، سن مطهری کم بود و علی مطهری بچه مدرسه‌ای بود.علم‌الهدی اظهار داشت: مسئله فتنه، یک مسئله شخصی نیست که ما آن را بگذاریم کنار. در راهپیمایی 22 خرداد، چندین نفر کشته شدند و این راهپیمایی مجوز قانونی نداشته است، کسی سبب این کشتار بوده که راهپیمایی را به راه انداخته است و باید محاکمه شود. مردم در روز 9 دی ثابت کردند که از جریان ولایت و رهبری جدا نمی‌شوند و جریان رهبری آمیخته با حرکت ملی بین این مردم است. بصیرت مردم از سال 88 به بعد افزایش چشمگیری یافته و مردم در حال رشد در این بستر هستند.

«دی‌کارموی پرنده فروش» جدید پرسپولیس دو سال گل نزده است
به گزارش تابناک، پائولو روبرتو دو کارمو یا همان دی‌کارموی خودمان بازیکنی است که تا سال‌ها از یاد فوتبال‌دوستان ایرانی نخواهد رفت. یکی از شاهکارهای دلالی در فوتبال ایران که مهاجم بی‌کیفیت و بی‌استعدادی را به سرخ‌پوشان پایتخت قالب کرد تا سال‌ها همه با دیدن یک بازیکن بی‌استعدا به یاد «دی‌کارمو» بیفتند. حالا بعد از شش سال بار دیگر سروکله یک دی‌کارموی دیگر در پرسپولیس پیدا شده است.پنجره نقل و انتقالات نیم فصل باز شده و تیم‌ها در حال جذب بازیکنانی هستند تا نقاط ضعف خود را با آن‌ها پوشش دهند. در میان اخبار ریز و درشتی که از نقل و انتقالات نیم فصل منتشر شده خبر جذب مهاجم برزیلی پرسپولیس بیشتر از همیشه جلب توجه می‌کرد. بازیکنی که برای تقویت خط حمله پرسپولیسی‌ها قرار بود در نیم فصل باقیمانده سرخ‌ها را همراهی کند.روز گذشته خبری مبنی بر پیوستن ژاوو فرانسیسکو دی سالس به باشگاه پرسپولیس بدون حضور در تست فنی منتشر شد. اگرچه امروز اخباری مبنی بر دی‌پوریت این بازیکن به دلیل سرباز زدن از شرکت در تست فنی منتشر شده اما صرف نقل همین خبر موجب شد تا خیلی‌ها نسبت به خرید جدید پرسپولیس حساس شوند. در فوتبالی که از خیل فراوان خارجی‌هایش، بازیکنان انگشت شماری در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارند حضور یک بازیکن برزیلی در پرسپولیس می‌توانست به اندازه کافی حساسیت برانگیز باشد.جستجوها در خصوص ژاوو فرانسیسکو دی سالس اما یک مورد عجیب را نمایان می‌کرد. مهاجم 28 ساله و برزیلی پرسپولیس آخرین بار در سال 2012، دو سال پیش، موفق به گلزنی در ترکیب آراپونگاس شده بود. ویکی‌پدیا حتی نتبجه عجیب‌تری در خصوص این پدیده جدید بازار نقل و انتقالات را برملا می‌کرد. مهاجم جدید پرسپولیس آخرین بار در سال 2012 و در ترکیب تیم استارا زاگورا در یک دیدار رسمی حاضر شده بود و بعد از ان هیچ بازی که نشان از حضور او در میادین رسمی باشد به ثبت نرسیده است. آنچان که این شواهد و قرائن نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس همچنان در خرید بازیکن خارجی باتجربه نشده و از خریدهای عجیب و غریب قبلی‌اش درس عبرت نگرفته است. خریدهایی که علاوه بر اعتراض هواداران، شکایت های متعدد به فیفا را هم برای این تیم به ارمغان آورده است.به نظر نقش جریان‌های دلالی در نقل و انتقالات پرسپولیس همچنان پررنگ است و این تیم بعد از این همه سال نتوانسته خودش را از بند مسائلی از این دست برهاند که مهاجمینی با چنین کارنامه‌های درخشانی نصیب‌اش می‌شود. پرسپولیس اگر اندکی به قطر پرونده شکایت بازیکنان خارجی‌اش در یک دهه گذشته و ضربه‌های که از این رهگذر خورده نگاه کند شاید کمی در انتخاب بازیکن خارجی تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.