مطالعات نشان می‌دهند، که موارد بروز مشکلات مغزی در نتیجه خواب ناکافی افراد جامعه، افزایش یافته و به دنبال آن توانایی‌های ذهنی و عملکردی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

مهیار میهن شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوع زندگی‌های امروزی و در واقع زندگی‌های به اصطلاح مدرن و صنعتی، موجب کاهش ساعات خواب شده است. 

وی افزود: علاوه بر کاهش ساعت خوابیدن، کیفیت خواب نیز دچار تغییرات و افت شدیدی شده است و اثرات آن روز به روز در حال نمایان شدن است. 

مهین شفیعی با اشاره به عوارض مختلف خواب ناکافی، تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که موارد بروز مشکلات مغزی در نتیجه خواب ناکافی افراد جامعه، افزایش یافته و به دنبال آن توانایی‌های ذهنی و عملکردی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: خواب شبانه با تسهیل ارتباطات عصبی و شیمیایی سلول‌های مغزی، به تقویت حافظه و قدرت یادگیری کمک بزرگی می‌کند. 

مهین شفیعی گفت: تاثیرات خواب ناکافی در تمام گروه‌های سنی قابل ملاحظه است که البته کودکان بسیار بیشتر از دیگران از عوارض و تاثیرات خواب کمتر از هشت ساعت در شبانه روز متضرر می‌شوند. 




انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، خواب ، ذهن ، زندگی ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.