یک کارشناس مسائل خاورمیانه در پی یورش نظامیان آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین خطبه‌های آتشین وی را دلیل این حملات عنوان کرد و گفت: آل خلیفه می‌خواهد با این کار حرمت شیخ عیسی قاسم را بشکند و روحیه مردم را تضعیف کند.

 "سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پی یورش نظامیان آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین خطبه‌های آتشین وی را دلیل این حملات عنوان کرد و گفت: آل خلیفه می‌خواهد با این کار حرمت شیخ عیسی قاسم را بشکند و روحیه مردم را تضعیف کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: شیخ عیسی قاسم در خطبه‌های خود انتخابات بحرین را فاقد مشروعیت می‌خواند، و همواره آن را از جانب دولت غاصبی که حقوق مردم خود را زیرپا می‌گذارد عنوان می‌کرد.
 
سیدافقهی ادامه داد: بعد از برگزاری رفراندوم که با نظارت برخی شخصیت‌ها و نظارت سازمان‌های حقوق بشری انجام شد، مشخص شد 97 درصد مردم بحرین مخالف شرکت در این انتخابات نمایشی پارلمانی هستند و چون هیچ فرصت مساوی برای کاندیدها برای رسیدن به حقشان از سوی حاکمیت بحرین قائل نشده بود، این اتفاق رخ داد.
 
وی با تاکید بر اینکه خطبه‌های آتشین شیخ عیسی قاسم و نتیجه رفراندوم، آل خلیفه را عصبانی کرد، افزود: مردم بحرین هنگام انتخابات با ابتکار عمل اعلام کردند، در انتخاباتی که می‌خواهد یک مجلس فرمایشی را  تشکیل دهد شرکت نمی‌کنیم و ما مجلس حقیقی را در قالب تحریم رفراندوم برگزار می‌کنیم.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: اگر رفراندوم از طریق صندوق آرا انجام نمی‌شد تظاهرات چندصدهزارنفری در شهرها و رستاهای بحرین نشان می‌داد که چه درصدی از مردم با این فراندوم مخالف بودند و تظاهرات مردم مصداق رفراندوم عملی بود.  
 
وی تأکید کرد: هدف دیگر آل خلیفه از حمله به منزل شیخ عیسی قاسم شکستن حرمت او بود که برخلاف همه شئون اخلاقی، حقوقی و احترام به شخصیت‌های خاص  که جایگاه متفاوتی دارند رخ داد، تا روحیه مردم را ضعیف کنند و بگویند با رهبرتان این چنین می‌کنیم.  
 
وی در پایان با بیان اینکه حملات آل خلیفه مردم بحرین را بیشتر تحریک کرد، خاطر نشان کرد: در دورنمای تحلیلی و میدانی مردم بحرین، توسل به زور را اقدامی موفق نمی‌بینم، زیرا که خطرناک است! اما شعارهای مردم بحرین که با دست‌های خالی به خیابان آمدند، سبب شد، سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای اروپایی به آل خلیفه فشار بیاورند و بگویند که مردم بحرین خواسته بدی ندارند و می‌گویند هر بحرینی یک رأی!  

انتهای پیام/   
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار