به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس سید مهدی پورهاشمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات بتن ریزی نهایی سقف و دیواره های تونل شمالی و جنوبی شهدای غزه، روز نهم آبان ماه به اتمام رسید و روز نهم آذرماه سال 1393 این عملیات در کلیه بخش های فرعی و دسترسی های اضطراری پروژه تکمیل شد.
وی با بیان آنکه اجرای عملیات بتن پرکننده کف به عنوان پیش نیاز عملیات روسازی تونل به پیشرفتی بالغ بر 90 درصد رسیده است، گفت: کار روسازی مسیر تونل شهدای غزه با استفاده از بتن غلطکی یا RCC ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.
جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح اقدامات انجام شده به منظور نصب تجهیزات تاسیساتی تونل شهدای غزه، از نصب 20 دستگاه جت فن برای تهویه تونل خبر داد و گفت: عملیات نصب 4 دستگاه جت فن باقی مانده ظرف روزهای آینده به اتمام می رسد.
وی با تاکید بر آنکه کلیه تجهیزات موردنیاز برای مدیریت هوشمند تونل شهدای غزه در مرحله ابلاغ قرارداد ساخت یا تولید و انتقال به کارگاه پروژه قرار دارند، گفت: ساخت برخی از تجهیزات تاسیساتی تونل شهدای غزه از قبیل تابلوهای اختصاصی عملکرد جت فن ها، برای اولین بار به شرکت های تولیدکننده داخلی سفارش داده شده است. به دنبال اتمام عملیات سازه ای تونل شهدای غزه، اجرای سیستم های هوشمند و سایر تجهیزات برقی و مکانیکی با جدیت دنبال شده و امید می رود این پروژه به همراه سایر بخش های باقی مانده بزرگراه شهید حکیم در نیمه اول سال 94 به بهره برداری برسد.
گفتنی است تونل شهدای غزه که به صورت یک تونل دوقلو طراحی و احداث شده است، بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی 2049 متر طول دارد و اجرای آن امکان احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم، بدون قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر را فراهم کرده است. پیشرفت عملیات اجرایی تونل شهدای غزه که پنجمین تونل ترافیکی شهر تهران به شمار می آید، از مرز 90 درصد فراتر رفته است.
انتهای پیام/