پلیس فدرال آمریکا به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد هکر‌ها از یک بدافزار برای حمله سایبری در آمریکا استفاده کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی حمله سایبری هفته گذشته به شرکت «سونی پیکچرز اینترتینمنت»، پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) به شرکت‌های آمریکایی هشدار داد هکر‌ها از یک بدافزار برای حمله سایبری در آمریکا استفاده کرده‌اند. 

کار‌شناسان حملات سایبری درباره حمله سایبری که شرکت سونی را تحت تاثیر قرار داده است، هشدار داد. این نخستین حمله سایبری ویرانگر جدی به یک شرکت مهم در آمریکا به شمار می‌رود. 

چنین حملاتی در آسیا و منطقه صورت گرفته بود، اما تاکنون در آمریکا گزارش نشده بود. اف بی‌آی در گزارش خود اعلام نکرد چه تعداد شرکت آمریکایی قربانی این حملات شده‌اند. 

 «تام کلرمن»، مسئول بخش مبارزه با حملات سایبری شرکت ترند میکرو -که تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی است- گفت: «به عقیده من، این حمله هماهنگ با قدرت تخریبی بالا به یک شرکت در آمریکا نمونه رویدادی است که امکان تکرار آن وجود دارد. اف آی در گزارش هشداردهنده پنج صفحه‌ای خود که دوشنبه شب برای شرکت‌های آمریکایی منتشر کرد، برخی جزئیات فنی را درباره بدافزار استفاده شده در این حمله ارائه کرد. 

اف بی‌آی همچنین توصیه‌هایی درباره نحوه واکنش به این بدافزار ارائه و از مسئولان شرکت‌های آمریکایی خواست در صورت شناسایی بدافزاری مشابه آنچه در حمله به شرکت سونی مورد استفاده قرار گرفته است، پلیس را مطلع سازند. 

بر اساس این گزارش، بدافزار مزبور دسترسی به همه اطلاعات موجود در هارد (حافظه) رایانه‌ها دشوار و هزینه بر، و گاهی غیرممکن می‌سازد.» 

اف بی‌آی این گزارش را از طریق رایانامه برای کارکنان امنیتی برخی از شرکت‌های امنیتی قرار داد و از آن‌ها خواست این اطلاعات را فاش نکنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار