سازوکار بازارگردانی اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا با نماد "پرشیا" به منظور افزایش سود دارندگان اوراق، از روز شنبه 15 آذر در فرابورس ایران ارتقاء می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت تامین سرمایه امین به عنوان بازار گردان اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا در نظر دارد، به منظور ایجاد جذابیت بیشتر و با هدف افزایش سود دارندگان اوراق شیوه بازارگردانی این اوراق را از روز شنبه 15 آذر ارتقاء دهد.
 
در این روش، بازارگردان متعهد می‌شود تا با حفظ دامنه مظنه های از پیش تعیین شده، سود مازادی را برای دارندگان اوراق ایجاد کند.
 
این گزارش می افزاید: در رویه جدید مبلغ کل اوراق منتشره 2 هزار میلیارد ریال، دامنه نوسان 10 درصد، دامنه مظنه حداکثر یک درصد، حداقل سفارش انباشته 2 هزار ورقه و حداقل معاملات روزانه 10 درصد کل اوراق معادل 200 میلیارد ریال تعیین شده است. همچنین شرکت كارگزاري امین آوید عنوان کارگزار بازارگردان را برعهده دارد.
 
افزون بر این، طی معاملات امروز 376 میلیون اوراق به ارزش 2.1 هزار میلیارد ریال توسط معامله گران خرید و فروش شد و آیفکس فرابورس با 5.3 واحد رشد به 818.5 واحد رسید. همچنین  دو نماد "جم"، "پترول" و "مارون" بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کسب کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشارکت ، فرابورس ، سود ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار