فرشاد منظوفی‌نیا گفت: برای رونق هرچه بیشتر تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر نه در قالب فوق‌برنامه، بلکه به عنوان یک سرفصل درسی مجزا در مدارس تدریس شود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان؛ فرشاد منظوفی‌نیا،گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «سوره»، پیش از این در دل جشنواره تئاتر ماه برگزار می‌شد اما به دلیل تخصصی‌تر شدن، سومین دوره این جشنواره به صورت مستقل و مجزا برگزار می‌شود.

وی افزود: در متون رسیده به سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره مانند دیگر جشنواره‌ها هم نمایشنامه‌های ضعیف و هم آثار قوی و قابل تامل وجود داشت.

نویسنده و کارگردان نمایش «کسی در گوشم زمزمه می‌کند بیا» تصریح کرد: استفاده از کلمات، واژگان و لغات بزرگسال در نمایشنامه‌های کودک باعث عدم ارتباط‌گیری مخاطب کودک با اثر می‌شود.
عضو هیأت بازخوانی سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان سوره در پایان گفت: نکته دیگری که نویسندگان حوزه تئاتر کودک باید به آن توجه کنند عدم استفاده از فضاهایی است که به لحاظ تجهیزات و امکانات قابلیت اجرایی شدن در سالن‌های تئاتری ما را ندارند یعنی ما قابلیت اجرای آن فضاها را در سالن‌ها و تجهیزات فنی فعلی خود نداریم.

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر كودك و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی‌ماه سال‌جاری، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در دو بخش مسابقه در موضوعات «قرآن و سیره معصومان(ع)»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خِردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبك زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» و بخش جنبی برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار