دروازه‌بان کهنه‌کار تیم چلسی امیدوار است جایزه توپ طلای امسال فیفا به مانوئل نویر دروازه‌بان جوان بایرن مونیخ برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای اسپرت، کمتر اتفاق می‌افتد که یک دروازه‌بان به جمع 3 نامزد نهایی دریافت توپ طلا راه یابد، اما مانوئل نویر دروازه بان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ موفق به این کار شد.

هنوز ساعتی از اعلام 3 نامزد دریافت توپ طلا توسط فیفا نگذشته بود که پیتر چک دروازه‌بان چلسی حمایت خود را از مانوئل نویر اعلام کرد.

نویر به همراه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای دریافت این جایزه رقابت فشرده‌ای خواهند داشت.

پیتر چک که در سال 2005 بهترین دروازه‌بان جهان معرفی شد در حمایت از نویر گفت: امسال بهترین فرصت است که یک دروازه‌بان عنوان بهترین فوتبالیست جهان را از آن خود کند. امیدوارم همین طور شود، مانوئول برایت آرزوی موفقیت دارم.

جالب آنکه پیتر چک، این پیغام را برای نویر به زبان آلمانی نوشت.

نتیجه نهایی در مورد برنده توپ طلا 12 ژانویه سال 2015 اعلام می‌شود.

*رومینیگه: می‌ترسم بازهم رونالدو انتخاب شود!

کارل هاینس رومینیگه نایب رئیس باشگاه بایرن مونیخ اصرار دارد جایزه توپ طلا حق یکی از بازیکنان بایرن است اما با این حال وی نگرانی زیادی از انتخاب مجدد کریستیانو رونالدو دارد!

رومینیگه گفت: نگرانی خود را مخفی نمی‌کنم، همین حالا به همه شما می‌گویم باز هم کریس رونالدو را برای جایزه توپ طلا انتخاب می‌کنند. اما ناراحتی من از این است که تک تک بازیکنان بایرن شایستگی این عنوان را داشتند. هرچه باشد آنان قهرمان جهان شدند، حتی آرین روبن هم بهترین هافبک جام جهانی بود.

مانوئل نویر که درون دروازه همتا نداشت. بازیکنان بایرن در فینال لیگ قهرمانان هم حضور داشتند، هر چند بازی را به رئال باختیم اما قابلیت خارق‌العاده‌ای از خود نشان دادیم.

آرزو می‌کنم معیار انتخاب فرد برتر بازی‌های جام‌جهانی باشد نه چمپیونز لیگ. به این ترتیب انتخاب نویر قطعی خواهد بود. اما احساسم به من چیز دیگری می‌گوید.

*نویر: یک قدم دیگر به توپ طلا نزدیک شدم

پس از آنکه نام مانوئل نویر هم در کنار کریس رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید و لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا برای کسب جایزه توپ طلای سال فیفا اعلام شد وی در نخستین واکنش به این اتفاق گفت: خبر فوق‌العاده‌ای بود. حضور در بین 3 نامزد نهایی برای من افتخار بزرگی است. شما می دانید انتخاب یک دروازه‌بان برای دریافت توپ طلا چندان رایج و معمول نیست. البته رسیدن به این جایگاه را مدیون تیم ملی آلمان و تیم باشگاهی بایرن مونیخ هستم زیرا در سال 2014 همراه با آنان به افتخارات زیادی رسیدم.

نویر این شانس را دارد که پس از لوتارماتئوس که در سال 1991 توپ طلا را گرفت،‌ بار دیگر این عنوان افتخار را به آلمان برگرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار