نقشینه گفت: به سبب بارش برف از بعدازظهر امروز و طی فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های ارتباطی و کوهستانی در مناطق فوق پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "سه شنبه 11 آذر ماه 93" و فردا در شمال غرب و پاره ای از مناطق غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.



وی افزود: شدت بارش ها امروز و فردا بر روی اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود؛ همچنین در سه روز اینده خلیج فارس و تنگه هرمز و طی امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به سبب بارش برف از بعدازظهر  امروز و طی فردا در استانهای آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان لغزندگی و اختلال در تردد جاده های ارتباطی و کوهستانی در مناطق فوق پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود مسافرت های ضروری با تجهیزات لازم صورت پذیرد. همچنین اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی بعمل آید.   

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده و روز پنجشنبه، نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فردا بعدازظهر و اوایل شب در تهران وزش باد شدید خواهد شد و در بعضی مناطق تا 50 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید؛ همچنین روز پنجشنبه دمای اکثر مناطق استان تهران بطور محسوس کاهش می یابد و شهر تهران به صفر درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزش باد ، تهران ، رگبار ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار