مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری گفت: برای ساخت مجتمع رفاهی و خدماتی 17 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بابک طالبی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تمامی عناصر خدماتی در حاشیه جاده‌ها به صورت مستمر وجود داشت گفت: ایمنی تردد مهمترین مشکل این عناصر خدماتی بود.
 
وی در ادامه افزود: سرویسهای خدماتی به کاروانان به صورت مستمر باعث می‌شد تردد دسترسی ایجاد شود که این موضوع خطرآفرین بود.
 
طالبی در ادامه یاد آور شد: با پیگیریهای صورت گرفته این قانون به تصویب مجلس رسید و از سال 87 تا به امروز این قانون در جاده‌ها اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت راهدارای در ادامه تصریح کرد:‌ در حال حاضر 509 مجتمع خدمات رفاهی در حال سرویس‌دهی به مسافران هستند و 415 مجتمع نیز در حال ساخت 516 نیز در حال استعلام داریم.
 
وی در ادامه گفت: در مجموع 441 مجتمع در جاده‌ها وجود دارند ولی متاسفانه نیاز مسافران را تامین نمی‌کنند.

طالبی در ادامه توضیح داد: بعد از 16 سال از تصویب قانون سرمایه ‌گذاران رغبتی برای حضور در این موضوع را ندارند و دولت هم از سال 89 برابر با آیین‌نامه سازمان اجازه احداث مجتمع‌ها را نداده  

وی در ادامه توضیح داد: طرح بازنگری در مجتمع‌های خدماتی بهره‌برداری شده و این موضوع ابلاغ شد.

طالبی با اشاره به اینکه رویکرد خدمات مورد نیاز با رعایت دو اصل اجرا می‌شود و تعریفی برای مجتمع‌های خدماتی وجود دارد افزود: ما نیاز داریم رویکردها به صورت محوریت تعریف شود.

مدیر کل سرمایه گذاری نظارت سازمان راهداری در ادامه توضیح داد: پرداخت تسهیلات بانکی به مجتمع‌های خدماتی رفاهی و امکان جذب سرمایه‌های کوچک در سه سال آینده ایجاد شده است.

طالبی در ادامه توضیح داد: از ظرفیتهای ایجاد شده باید بتوانیم استفاده کنیم و این موضوع فراهم شده که کمک حالی برای سرمایه‌گذاران باشیم.
 
وی تعدد دستگاههای ذی‌مدخل را یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: این موضوع باعث شده سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این حوزه پشیمان شوند و عملا این سازمان بی‌بهره می‌شود.

طالبی در ادامه توضیح داد: با نمایندگان ویژه دولت در استانها تفاهم‌نامه تنظیم شده تا در پروسه کوتاه مدت اجرایی شود.

طالبی در ادامه توضیح داد:  از سال 93 ،17 میلیارد تومان برای احداث مجتمع‌ها پیش‌بینی شده و قسمت قابل توجه آن جذب شده است و همچنین 5.5 میلیارد تومان برای 456 تابلو جهت اطلاع رسانی تخصیص پیدا شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بیش از نیمی از راهها (44 هزار کیلومتر از راههای فرعی هستند) بنابراین تراکنش مجتمع‌ها کم است و ما باید بسته‌های حمایتی را تنظیم کنیم.

طالبی در ادامه توضیح داد: 144 مجتمع در آزادراهها وجود دارد و هر 15 کیلومتر یک مجتمع وجود دارد و در بزرگراه هر 23 کیلومتر یک مجتمع خدماتی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راه‌های اصلی هر 37 کیلومتر و در راه‌های فرعی هر 272 کیلومتر یک مجتمع خدماتی ساخته شده است

انتهای پیام/

برچسب ها: تومان ، مجتمع ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار