جلیلی در دانشگاه فردوسی مشهد؛
جلیلی در دانشگاه فردوسی مشهد؛
به
گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ سعید جلیلی بعد از ظهر امروز در انتهای سخنرانی خود در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سوال تعدادی از دانشجویان اظهار داشت: باید دید فتنه در چه شرایطی در کشور شکل گرفت، این اتفاقات در زمانی افتاد که جمهوری اسلامی در عرصههای مختلف در حال کسب موفقیتهای بزرگ در منطقه و جهان بود.
جلیلی بیان داشت: در 20 خرداد آن سال اوباما نامهای به رهبر معظم انقلاب نوشت و در آن اذعان کرد که مشکلات منطقه بدون ایران حل نمیشود اما برخی بر اساس توهمات خود چنین پیروزی بزرگی را زیر سوال بردند.
وی اظهار داشت: فتنه یعنی ایجاد تردید، یعنی ایجاد تردید برای عموم مردم، و دشمن در آن مقطع به دنبال این بود که راه پشتوانه مردی از انقلاب را سد کند، نباید اجازه داد کسانی چنین تردیدهایی را ایجاد کنند، تدبیر رهبری بود که اجازه دادند واقعیات برای مردم مشخص شود
عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: حصر ربطی به فتنه ندارد، فتنه در سال 88 اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود، کسانی که از آنها به عنوان سران فتنه یاد میشود افرادی هستند که یک سال بعد حصر شدند، چون دیدیم که این افراد در حال شکل دهی فتنه جدیدی هستند.
جلیلی افزود: این فشاری که امروز دشمن به بهانه هستهای به ایران وارد میکند باید دید علتش چیست، آنچه که نظام انجام میدهد دفاع از حق انجام کار علمی در دانشگاههاست، دشمن نمیتواند مانع پیشرفت ما شود، یک تمدن جدید در حال شکلگیری و ارائه مدلی جدید به دنیاست، رهبر معظم انقلاب دو اصل را برای این تمدن جدید مد نظر دارند، اول دفاع از حقوق ملت و دوم ایستادگی در برابر زیادهخواهی.
وی افزود: دفاعی که امروز ما میکنیم دفاع از حقوقمان است و ملت چنان در این دفاع جدی است که هیچ کسی نمیتواند خللی در آن ایجاد کند.
مذاکره کننده سابق کشورمان با گروه 1+5 تصریح کرد: دشمن نمیفهمد انقلابی را که چنین موفقیتهایی را داشته نمیتواند از حقوق و قانونی و موفقیتهای خود محروم کند.
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود ادعای نگرانی که آمریکا نسبت به فعالیت سانتریفیوژها در ایران دارد ما رد مذاکرات با آنها را مطرح کردیم اما چرا شما نگران جان شهروندان خود نیستید چون بر اساس گزارش رسمی نهادهای آمریکایی 178کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا سالها قبل در این کشور مفقود شده و هنوز پیدا نشده است.
انتهای پیام/ا