نمایندگان تصویب کردند درآمد حاصل از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی مشمول مالیات با نرخ صفر شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مواد 31 و 32 این طرح را بررسی کردند.

ماده الحاقی 31 به منظور بررسی بیشتر با 148 موافق به کمیسیون برنامه و بودجه بازگردانده شد.

این ماده تصریح می‌کرد:
 
ماده الحاقی ۳۱- دولت مکلف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی ده‌درصد (۱۰%) بهای گاز مصرفی باستثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به‌عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به خزانه واریز نماید.  
 
هشتاد درصد (۸۰%) وجوه دریافتی صرفاً برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است، هزینه می‌شود.  
 
بیست درصد (۲۰%) از منابع فوق به تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستا‌ها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها در قالب ردیف مشخص در قوانین بودجه سنواتی و با مبادله موافقتنامه بامعاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اختصاص می‌یابد.  
 
منابع مذکور به‌عنوان درآمد شرکت‌های ذی‌ربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌باشد. 

همچنین نمایندگان با 113 رای موافق بند الف ماده الحاقی 32 را حذف کردند و بند ب این ماده نیز با 177 رای به شرح زیر تصویب شد:
 
ماده الحاقی ۳۲-

ب- درآمد حاصل از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی دارای مجوز قطعی از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و درمان که در چارچوب نقشه جامع علمی کشور انجام می‌شود با تائید شورای پژوهشی موسسه پژوهشی یا آموزشی مربوطه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد. دستورالعمل اجرایی این ماده حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری دبیرخانه ستاد راهبری اجرای نقشه جامعه علمی کشور و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد.  
 
تبصره- دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی موضوع این دو بند مکلفند هر ساله گزارش این طرح‌ها را به وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یا علوم، تحقیقات و فناوری ارائه و وزارتخانه‌های مذکور نیز این گزارش‌ها را به کمیسیون‌های آموزش، تحقیقات و فناوری و برنامه و بودجه مجلس تقدیم کنند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان ، تصویب ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار