نمایندگان به شرکت راه‌آهن اجازه دادند نسبت به جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در امر توسعه حمل و نقل ریلی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده 34 این طرح را بررسی و تصویب کردند.

به ‌منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در امر توسعه حمل و نقل ریلی، به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌ها اجازه داده می‌شود تا در مقابل اخذ تضمین‌های لازم از محل منابع داخلی خود بدون ایجاد هر گونه تعهد برای بودجه عمومی دولت نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات مربوط به سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی در این بخش و استفاده از ابزار کمک‌های فنی و اعتباری برای اقتصادی کردن طرح‌های مورد نظر و تضمین اثر نوسانات نرخ ارز در سرمایه‌گذاری‌های مزبور اقدام کنند.

این ماده با 171 رای موافق و بدون مخالف تصویب شد.

همچنین، ماده 35 به منظور بررسی در طرح خروج از رکود از این طرح حذف شد.

این ماده تصریح می کرد: به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود برای تامین مالی طرح‌های بخش غیردولتی که به‌ تصویب شورای اقتصاد می‌رسد و در قالب روش‌های بیع متقابل، ساخت، بهره‌برداری و انتقال (B. O. T) یاساخت، اجاره و انتقال (T. B. L) با انعقاد قرارداد برای دولت کالا و خدمت تولید می‌کنند، از طریق بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، امر ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار