نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاقی موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت مواد 37، 38، 39، 40 و 41 این طرح را بررسی و حذف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاقی موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت مواد 37، 38، 39، 40 و 41 این طرح را بررسی و حذف کردند.
 
ماده الحاقی ۳۷ تصریح می‌کرد: به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی و شهرداری‌ها را با اولویت پرداخت مطالبات و دیون ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و مفاد قانون تفسیر ماده (۱۳) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۴/۱۲/۱۳۸۹ از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم الشرکه، حق بهره‌برداری و بهره مالکانه پس از تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام سازمان حسابرسی و یا ذی حساب دستگاه‌های اجرایی ذیربط حسب مورد بدون الزام به رعایت ماده (۲۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در قالب جدولی که در قوانین بودجه سنواتی درج می‌گردد پرداخت و یا تسویه و سپس تها‌تر کند.  
 
این ماده با 149 رای موافق، 19 رای مخالف و6 رای ممتنع حذف شد.  
 
ماده الحاقی ۳۸تصریح می‌کرد:  به دولت اجازه دارد معادل ده درصد (۱۰%) قیمت نوشابه گازدار قندی تولید داخل و معادل پانزده درصد (۱۵%) قیمت نوشابه گازدار قندی وارداتی عوارض وضع کند.  
 
تولیدکنندگان و واردکنندگان مربوطه حسب مورد موظفند درآمد حاصل از این افزایش قیمت را به حساب درآمد عمومی که خزانه مشخص می‌کند واریز نمایند.  
 
شصت درصد (۶۰%) درآمد حاصله طی ردیفی که در قانون بودجه مشخص می‌گردد در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد تا به ‌منظور پیشگیری، آموزش تغییر زندگی و غربالگری بیماران دیابتی و بیماران قلبی و عروقی و کمک به هزینه بیماران بی‌بضاعت مبتلا به دیابت و کمک به تشکل‌های غیردولتی ذیربط هزینه گردد.  
 
همچنین چهل درصد (۴۰%) از درآمد حاصله طی ردیفی که در قانون بودجه مشخص می‌گردد در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد تا صرف توسعه، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی با اولویت مناطق توسعه نیافته و روستا‌ها گردد.  
 
این ماده با 173 رای موافق، 3 مخالف و 6 ممتنع حذف شد.  
 
ماده الحاقی ۳۹ تصریح می‌کرد: به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود با تائید وزیر یا مقام مجاز از سوی وی نسبت به بهینه‌سازی استفاده از ساختمان‌های آموزش و پرورش اقدام نماید و املاکی را که قابلیت تغییر کاربری به مسکونی یا اداری یا تجاری دارد، با تعهد به تغییر قانونی کاربری، واگذار و از محل آن حداقل معادل فضای آن نسبت به خریداری یا احداث ساختمان‌های جدید با مقاومت لازم برای مدارس کشور و نیز مقاوم‌سازی مدارس موجود و یا مشارکت با بخش غیردولتی برای اهداف فوق اقدام کند.
 
این ماده با 149 رای موافق، 22 مخالف و 11 رای ممتنع حذف شد.  
 
ماده الحاقی ۴۰ تصریح می‌کرد: دولت موظف است به ‌منظور تقویت کمی و کیفی بسیج اقدامات ذیل را انجام دهد.
 
۱- پشتیبانی لازم از بسیجیان فعال

۲- فراهم نمودن پشتیبانی لازم برای تحقق بسیج 30 میلیونی

۳- پشتیبانی و کمک به مقابله با جنگ نرم در موضوعات مختلف

این ماده با 122 رای موافق، 53 رای مخالف و 6 رای ممتنع حذف شد.
 
ماده الحاقی ۴۱ تصریح می‌کرد: به ‌منظور ارتقاء برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و تربیت بدنی و امور جوانان و رسیدن به سطح شاخص‌های مصوب، دولت موظف است نسبت به افزایش سهم اعتبارات فرهنگی از بودجه عمومی ملی در برنامه‌های پنج ساله پنجم وششم اقدام کند.  
 
تبصره- مفاد این حکم تا تحقق کامل شاخص‌های مذکور به قوت خود باقی است.  
 
این ماده با 127 رای موافق، 50 رای مخالف و 9 رای ممتنع حذف شد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار