تصویربردار "پردهنشین" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تصویربردار "پردهنشین" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
"علیرضا قاضی" مدیر تصویربرداری سریال "پردهنشین" با اشاره به سبک دوربین به دست و اینکه چرا از این تکنیک استفاده نکرده، در گفتگو با
خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: تنها در یک بخش و یک سکانس که مربوط به "رویا" میشد، با نظر کارگردان از دوربین روی دست استفاده کردم.
وی افزود: برای استفاده از این روش باید داستان از یک ضرب آهنگ تند و بالا برخوردار باشد که "پردهنشین" شامل آن نمیشود.
قاضی با اشاره به این روش از تصویربرداری در آثار سینمایی و تلویزیونی، تصریح کرد: در یک اجبار زمانی و به عقیده من برای پوشاندن ضعفهای یک اثر از سبک دوربین به دست استفاده میشود و به اعتقاد من نام آن را سبک هم نمی توان گذاشت.
وی ادامه داد: "پردهنشین" یک اثر کلاسیک است و با توجه به کلیت داستان، با همین متد باید تصویربرداریاش انجام شود.
این تصویربردار کشورمان، افزود: خوشبختانه همه تیم بازیگران و نیز بچههای پشت دوربین در پروژه "پردهنشین" توانستند به آرامی کار کنند و من هم شکر خدا توانستم با آنها در آرامش کار کنم.
قاضی درباره حضور دو نسل از بازیگران در مجموعه "پردهنشین" گفت: با بیشتر این بازیگران در سینما کار کردهام و آنها را میشناسم و خوشبختانه توانستم با آنان در "پردهنشین" تعامل خوبی داشته باشم.
این هنرمند کشورمان با اشاره به بازتاب این اثر ابراز داشت: تا به امروز نقدها بد نبوده و مخاطبان نیز ابراز رضایت از سریال "پردهنشین" کردهاند، این سریال به عقیده من یک اثر آبرومند و قابل دفاع است.
قاضی با اشاره به لنزهایی که برای تصویربرداری "پردهنشین" استفاده شده است، گفت: برای داشتن تصویری تکنیکیتر و بهتر از لنزهای سینمایی استفاده کردم تا استانداردها رعایت شود به این منظور که در سریالهای تلویزیونی کمتر کار تکنیکی انجام میشود.
انتهای پیام/ اس