امام جمعه موقت تهران گفت: بحمدالله امروز شاهدیم که دانشجویان ما علاوه بر علم، در عرصه معنویت هم خط‌شکن هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با حضور در کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر که به همت بسیج دانشجویی این واحد در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: فتح هسته‌ای، فتح سلول‌های بنیادین، فتح ساخت موشک‌های بازدارنده، دستیابی به برخی از داروهایی که در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، فرستادن ماهواره به فضا و ساخت انواع تجهیزاتی که در فناوری، صنعت ما را در دنیا مطرح کرده را به دست عناصری که دارای روحیه بسیجی هستند؛ همچون مرحوم شهید دکتر شهریاری که شخصی حسینی و اهل توسل، دعا و نماز شب بود را مایه فخر و مباهات ایران اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه حضور خودجوش و پرشور دانشگاهیان و پیش قدم بودن آنان در مراسم‌ معنوی را شاهد هستیم،‌ افزود: دانشجویان ما علاوه بر علم، در عرصه معنویت هم خط‌شکن هستند؛ در اعتکاف‌ها، دانشگاهیان رونق بخش محافل معنوی بوده و آن را پر رونق‌تر از همیشه می‌کنند که این امری ارزشمند و ستودنی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر مساله اخلاق در کنار علم و صنعت تصریح کرد: صنعت و  پیشرفت‌های علمی منهای معنویت و اخلاق؛ نه تنها ارزشمند نیست، بلکه ضد ارزش نیز هستند. آنچه امروز دنیا را به هراس انداخته این است که ما به سوی مدینه فاضله حرکت کرده و به عنوان الگو در سطح جهان معرفی می‌شویم؛ امروز دانشگاه‌های ما محلی عرفانی شده‌اند که الگوهای ایشان ائمه معصوم (ع)، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری هستند و فرهنگ شهادت برای همیشه به صورت گرم، پر رونق و پرشور در جامعه حفظ می‌شود.

مشاور عالی قوه قضاییه بیان اینکه امروز دنیا با تحریم‌ها، خودسازی ما را نشانه گرفته است، گفت: تحریم باید ما را بسازد نه اینکه ما را عاجز کند؛ ما در جنگ ساخته شده‌ایم این نیز نوعی میدان جنگ است و باید تحت لوای ولایت فقیه و با حفظ وحدت ملی، خودمان را بسازیم؛ چراکه دین ما؛ دین عزت، کار و تلاش است و بی‌نیازی کشور امیرالمومنین از بیگانه، امری واجب و ضروری است که باید به آن همت گماریم.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: ما در گذشته در دفاع مقدس جنگیده و با افتخار آن را پشت سر گذاشته‌ایم، لیکن امروز جبهه جنگ ما، جبهه‌های اقتصاد و فرهنگ است؛ بنابراین برای پیروزی در این جبهه‌ها نیز لازم است تا دانشگاه‌های ما محیط‌های معنوی و اخلاقی باشند؛ چرا که اگر دانشگاه‌های ما محیط توحیدی و اخلاقی باشد، فارغ التحصیلان آن نیز، دانشمندانی متعهد و متخصص خواهند بود که با تمام توان خود برای عزت کشور تلاش خواهند کرد.

وی به وظیفه دانشجو و دانشگاهی در دنیای امروز بیش از پیش تاکید کرد و ولایت و ولایتمداری را خط مرز و جدا کننده صالحین از ناصالحین دانست و گفت: مسئله ولایت، سازنده بوده و تکبر را از انسان می‌گیرد؛ ولایت مسئله اخلاقی و عرفانی و در عین حال یک مسئله حکومتی و ولایتی است که عامل اصلی وحدت بخشی ملت ایران اسلامی بوده و هست. ولایت فقیه، قطره و پرتویی از ولایت حضرت حجت (عج) است؛ شهدای ما ولی نعمت ما هستند و خون شهدا با ولایت امضا شده و ما امید شهداییم. بنابراین باید همه ما و به ویژه شما دانشجویان و دانشگاهیان در این دو جبهه اقتصاد و فرهنگ نیز همچون همیشه پیشقدم باشید تا همراه و همگام با شهدا بوده و به وظیفه خود عمل کنیم.

* تمام هم‌وغم دشمنان این است که ولایت را از مابگیرند

در ادامه سردار سرتیپ دوم مجتبی عسگری مسئول مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمد رسول‌الله(ص) در این مراسم به روایت خاطراتی از دوران 8سال دفاع مقدس پرداخت و بر پاسداشت یاد و خاطره دلاور مردان عرصه ایثار و مقاومت تاکید کرد.

وی بر اجتناب و دوری از «تیغ تیز» و «زنگی مست» تاکید نموده و امریکا، صدام و دیگر خودفروشان به استعمار را افرادی از این دو گروه برشمرده و خاطرنشان کرد: اقدامات بدون تدبیر و از روی بی‌عقلی صدام و همچنین سر کردگان گروهک‌های منافقین بطور کامل نشان دهنده مست و زنگی بودن آنهاست.

عسگری با اشاره به فتنه‌های بیشمار آمریکا و استعمارگران ضد انقلابی در تخریب وحدت ملی و دور نمودن مردم از خط امات و ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: فکر اصلی امریکا، صدام و هم پیمانانشان؛ حذف ولایتمداری مردم بود و آن‌ها به هر طریقی سعی می‌کردند تا فکر امام (ره) را در مملکت از بین ببرند.

وی با توجه به تاکید امام خمینی (ره) مبنی بر حرکت به سوی از بین بردن فتنه از کل جهان، بر وظیفه خطیر دانشجو و دانشگاهی در دنیای امروز تاکید کرده و خطاب به دانشجویان حاضر گفت: اگر مقلد امام (ره) و آقایی، باید زحمت بکشی؛ شما دانشجویی و در قبال امام و شهدا وظیفه‌ای سنگین داری؛ و بایستی با تلاش و زحمت، پرچم علم و دانش، و توان و تخصص ایرانی را بر فراز قله‌های رفیع جهان به اهتزار درآورده و به همگان اثبات نمایی.

سخنران اولین کنگره شهدای دانشجوی شهرستان اسلامشهر در خاتمه بر هوشیاری همه جانبه جوانان و بویژه دانشجویان در مقابل توطئه‌های دشمنان انقلاب و اسلام، و ارتقای آگاهی و بصیرت ایشان تاکید و خاطرنشان کرد: هوشیار باشید که در جنگ نرم که امروز شاهد آن هستیم؛ تمام هم و غمِّ آمریکا و دشمنان اسلام این است که اصل امامت را زده و ولایت را از ما جدا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار