"مسوت اوزیل" بدون شک وتردید در میان فوتبالیست های مسلمان آلمانی مانند مهمت شول و....از مهارت های بهتری برخوردار بوده و یک نمونه فوق العاده هم در تاریخ فوتبال آلمان محسوب میشود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "مسوت اوزیل" متولد 15 اکتبر 1988 در شهر گلزن کرشن آلمان با قامت یک متر و80 سانتی متر به عنوان یک هافبک تهاجمی اعجوبه خط میانی در تاریخ فوتبال ژرمن ها بوده و شوت ها وگل های وی برای شاگردان یوآخیم لوو به مانند میروسلاو کلوزه اثرگذار بوده است.


مسوت اوزیل که در سن 26 سالگی از سال 2009 برای ژرمن ها در 62 بازی 18 گل به ثمر رسانده وهنوز درخشش وی در برابر برزیل در دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2014 و گلزنی وی در برابر غنا فراموش نشده از اعتقادات بسیار بالایی برخوردار بوده و در هر بازی از زیر قرآن رد می‌شود.

اوزیل از خانواده ترک تبار به دنیا آمده و از سال 2006 تا 2008 در جمع آبی پوشان زادگاه خود یعنی شاکه پا به توپ بوده است.


پس از آن اوزیل به  جمع سبزپوشان وردربرمن  پیوست  وطی 71 بازی 13 گل به ثمر رسانده  است.خوزه مورینیو سرمربی سابق رئال مادرید در سال 2010 اقدام به جذب وی میکند ودر جمع کهکشانی ها با درخشش خیره کننده در 105 بازی 19 گل به ثمر می رساند. اوزیل از سال 2013 تاکنون در آرسنال طی 31 بازی 6 گل به ثمر رسانده است.

مهمترین عنوان و افتخار مسوت اوزیل قهرمانی در جام جهانی 2014 است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۳:۴۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
چه قدر قشنگ
آخرین اخبار