سرپرست کمیته رفتینگ گفت: با شروع فصل سرما و سردی هوا تمرینات ورزشکاران رفتینگ را در استخر پیگیری می‌کنیم.

پیام اصلانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: تمرینات ورزشکاران رشته رفتینگ به دلیل هوای سرد در استخرهای سرپوشیده و به وسیله کش‌های مقاومی به پارو زدن و تمرین ادامه می‌دهند.

وی افزود: برای اینکه تمرینات ورزشکاران در آب‌های خروشان هم ادامه پیدا کند در اواخر هفته با تورهایی که برگزار می‌شود به تمرین می‌پردازند.

گفتنی است، قایق‌های رفتینگ در ابتدا فقط برای جابه جایی افراد و حمل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی از سال 1980 این قایق‌ها برای مصارف توریستی تفریحی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

رفتینگ به عنوان یکی از شاخه‌های پر طرفدار صنعت توریسم هم به حساب می‌آید و به دلیل هیجان و نشاط آمیخته با این نوع برنامه‌ها،‌هر روز به تعداد علاقمندان این رشته مفرح افزوده می‌شود.

مسابقات جهانی و بین‌المللی رفتینگ در کشورهای مختلف از سال 1998 تحت نظارت فدراسیون جهانی رفتینگ IRF برگزار می‌گردد این مسابقات در چهار ماده سرعت، ماراتن، اسلالوم و موازی در رودخانه‌های مختلف و با درجات خروشانی مختلف برگزار می‌گردد و در ایران رشته نوپا و جدیدی به حساب می‌آید در سال 83 در رود اروند، کارون  و زاینده رود برای اجرای پیست در ایران شناسایی شدند و در ادامه مسیرهای مهیج تر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار