رئیس انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران:گفت:پوشش بیمه ای جراحی های کم تهاجمی زنان به نسبت هزینه های تمام شده آن برای بیمار ناکافی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دکتر عبدالرسول اکبریان امروز چهارشنبه در نشست خبری کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران در جمع خبرنگاران افزود:در حال حاضر جراحی های کم تهاجمی در ایران تحت پوشش کامل بیمه نیست، این در حالی است که در تمام دنیا این گونه جراحی ها به طور کامل تحت پوشش بیمه و خدمات بیمه ای قرار دارند.

وی ادامه داد:جراحی های کم تهاجمی نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی است که تهیه و خریداری این تجهیزات از خارج از کشور هزینه زیادی را دارد.

اکبریان گفت:این جراحی ها نیازمند تجهیزات و لوازم پزشکی است که از خارج وارد کشور می شود اما ضروری است با همکاری های شرکت های دانش بنیان این تجهیزات در ایران ساخته شود.

وی گفت:در جراحی های کم تهاجمی حداقل آسیب به بیمار در حین جراحی و درمان وارد می شود و با انجام جراحی باز تفاوت بسیاری دارد به طوری که جراحی کم تهاجمی یا لاپاراسکوپی منفذ یک سانتی جای برش را گرفته است.

وی با اشاره به انجام روش های کم تهاجمی در بیماری های زنان اضافه کرد:در گذشته برای درمان بیماری های زنان باید جراحی باز انجام می شد که خود مشکلات بعد از عمل به همراه داشت.

رییس انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران اضافه کرد:با پیشرفت های علمی در جهان توجه به سلامت انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار شده و استفاده از این روش درمانی نیز برای تشخیص و درمان بیماری ها کاربردی شده است .

وی گفت:اگر فردی دچار بارداری خارج از رحم می شد بیمار تحت عمل جراحی باز قرار می گرفت و یا به دلیل عدم تشخیص به موقع فرد جان خود را از دست می داد اما امروزه با روش های سونوگرافی و لاپاراسکوپی که روش کم تهاجمی هستند در مدت زمان کوتاهی فرد مورد جراحی قرار می گیرد و درمان می شود.

اکبریان افزود:بیماری پولیپ داخل رحمی امروزه با روش جراحی هیستروسکوپی و همچنین توده های بزرگ لگنی با دستگاه های مخصوص لاپاراسکوپی قابل تشخیص و درمان است.

به گفته وی درمان سرطان های رحم ، اختلالات عروقی و ناهنجاری های جنینی نیز با روش لاپاراسکوپی قابل تشخیص است و با این روش ها می توان از ناهنجاری های بین عروقی جلوگیری کرد.

اکبریان توضیح داد:در این جراحی های کم تهاجمی برخی دیگر از بیماری های مانند اختلالاتی منگولیسم قابل تشخیص است و می توان قبل از متولد شدن جنین بیماری ها به خصوص منگولیسم را شناسایی کرد.

به گفته اکبریان سونوگرافی داپلر از دیگر روش های کم تهاجمی است که جنین را در ابعاد مختلف و دقیق نشان می دهد.

رییس انجمن جراحی های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت:در این کنگره اساتیدی از آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و هند حضور دارند.

وی ادامه داد:این کنگره برای نخستین بار در کشور ارایه می شود و بیش از 75 درصد محققان جوان خواهان فرا گرفتن این روش های علمی هستند.

همچنین در این نشست دکتر کبری طاهری منش مسئول روابط بین الملل کنگره روش های کم تهاجمی ادامه داد: امروزه روش های کم تهاجمی به عنوان پنجمین رشته فلوشیب آندوسکوپی در کشور است که در درمان سرطان های زنان و مشکلات لگن و تشخیص بیماری ها کاربرد دارد.

وی اضافه کرد:ایران در زمینه جراحی کم تهاجمی خودکفا است و در زمینه جراحی های رباتیک نیازمند تربیت نیروی انسانی است .

طاهری منش گفت:با اینکه این کنگره چند سال کارش را دیرتر از سایر کشورهای جهان شروع کرده است اما تقریبا خیلی از این کشورها عقب نیستیم .

وی اضافه کرد :گرایش پزشکان به استفاده از روش های کم تهاجمی در تشخیص و درمان بیماری ها توانسته است بسیاری از بیماری ها را به سهولت جراحی نماید و عوارض ناشی از جراحی ها را کاهش دهد.

همچنین در این نشست ابوالفضل مهدی زاده دبیر انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی گفت:جراحی های کم تهاجمی مزایای بسیاری دارد و بیمار بدون اینکه مدت زمان زیادی در بیمارستان بستری شود چند ساعت پس از جراحی مرخص می شود .

وی افزود :این روش های جراحی کم تهاجمی میزان مصرف داروها، دوره نقاهت بیمار ،کاهش هزینه های جانبی بیمارستان را به همراه دارد .

دبیر انجمن علمی جراحی های کم تهاجمی ادامه داد:در حال حاضر دولت در زمینه تهیه تجهیزات روش های کم تهاجمی بسیار کمک کرده است و با وجود تحریم ها لوازم و تجهیزات پزشکی تهیه و در اختیار متخصصان قرار می گیرد.

نخستین کنگره روش های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران و همچنین یازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 16 تا 19 دی ماه در مرکز همایش رازی برگزار می شود.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار