به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ؛اسماعیلی در کارگاه آموزشی نقش رسانه در خنثی سازی توطئه های جنگ نرم دشمن تاکید کرد: این سازمان برنامه های جدی در زمینه آموزش و ارتقای سواد رسانه ای در حوزه فضای مجازی دارد.
اسماعیلی اضافه کرد: در شرایط امروز که بیش از ۵۰ درصد از افراد کاربر فضای مجازی و اینترنت هستند، توانمندسازی رسانه ای شهروندان از طریق برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان هسته های فرهنگی جوان و اساتید گفتمانهای دینی و کارشناسان و مدیران فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: ساماندهی و تولید محتوای دینی در فضای مجازی، تدوین نقشه راه و سند راهبردی، تعامل با رسانه های زیر پوشش سازمان و استفاده از ظرفیت های آنها، تعامل هدفمند با رسانه ملی، تعامل با دست اندرکاران رسانه های گروهی در فضای مجازی، توجه جدی به شبکه های مجازی و تقویت هویت فردی اجتماعی و روحیه اسلامی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این سازمان است.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور بابیان اینکه ، ۴۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی در کشور وجود دارد گفت: متاسفانه می بینیم که اصل فرهنگ، روی زمین مانده است که البته نباید امید خود را از دست بدهیم بلکه باید دغدغه داشته باشیم.
اسماعیلی رصد، طراحی و اقدام را سه مرحله برنامه های فرهنگی دانست و گفت: اگر مدیران فرهنگی در حوزه فرهنگ رصد و طراحی کنند کسانی هستند که اقدام کنند.
انتهای پیام /ش