پرونده های شکایت از پزشکان قبل از ارجاع به کلانتری ها در نظام پزشکی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان آمل در سمینار آموزشی قوانین و مشکلات حقوقی پزشکان مازندران که در محل نظام پزشکی آمل برگزار شد، گفت:‌ پرونده های مربوط به شکایت از پزشکان وکادرهای درمانی باید قبل از ارجاع به کلانتری ها در نظام پزشکی بررسی و تصمیم گیری شود.

طالبی افزود: این پیشنهاد اکنون پس از طرح آن به صورت جدی در سطح شهرستان آمل در حال اجرا است واز نیروی انتظامی شهرستان نیز خواسته شده تا پرونده های شکایت از پزشکان را برهمین خواسته ها اجرایی کنند.

وی تصریح کرد:‌ در هر صورت تخلف و سهل انگاری ها فقط مختص به جامعه پزشکی نیست ودرهرشغلی این وضعیت مشاهده می شود وبه منظور اینکه شان جامعه پزشکان نیز حفظ شود تصمیم به اجرای طرح شکایت های مربوط به کادر درمانی قبل از رسیدگی و ارجاع آنان به کلانتری ها در مراجع متخصص پزشکان رسیدگی و تصمیم گیری شود.

به گفته دادستان عمومی وانقلاب اسلامی آمل اگر تخلفات پزشکانی که در هیات رسیدگی کننده نظام پزشکی تایید شود، دادگستری شهرستان همانند دیگرپرونده های کیفری به آن رسیدگی وحکم صادر خواهد کرد.

طالبی، رعایت حقوق و قوانین مربوط به پزشکان وکادر درمانی از سوی فعالان این بخش ضروری است تا خطاهای مربوط به این بخش کمتر شود.

وی یادآور شد: رعایت اخلاق حرفه و اسلامی پزشکان و حفط اسرار بیماران از نکات مهمی است که بیماران وهمراهان آنان در مراجعه به مراکز بهداشتی ودرمانی خواهان آن هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل خاطرنشان کرد: دستگاه قضا درعین حال جرایم کیفری را شایسته جامعه پزشکی نمی داند و بی‌احتیاطی، مهارت نداشتن و یا سهل‌انگاری را در مواردی باعث بروز شکایت هایی از سوی مردم می داند.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.