پس از صدور حکم منع تعقیب برای یک افسر پلیس سفید پوست که یک سیاه پوست غیر مسلح را به قتل رسانده بود، خیابان های نیویورک بار دیگر شاهد برگزار تظاهرات شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در پی صدور حکم منع تعقیب برای یک افسر پلیس سفید پوست که یک سیاه پوست غیر مسلح را به قتل رسانده بود، خیابان های نیویورک بار دیگر شاهد برگزار تظاهرات اعتراض آمیز مردم شد.


 معترضان با بستن بزرگراه وست ساید منهتن در حال حرکت به سوی شمال هستند.

تاکنون گزارشی از درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهر کنندگان منتشر نشده است اما لحظه به لحظه، شمار بیشتری از معترضان به جمع تظاهر کنندگان افزوده می شود. 

به گفته خبرنگار سی ان ان، تصاویری که از تظاهرات فعلی در نیویورک مشاهده می شود، بسیار متفاوت از آن چیزی بود که در فرگوسن روی داد.




این تظاهرات کاملا سازمان یافته و عاری از خشونت و شعارهایی است که در فرگوسن دیده شد. تظاهر کنندگان تلاش کرده اند با هماهنگی هایی که صورت می دهند، بیشترین تاثیر گذاری و کمترین درگیری و اخلال در این اعتراض ها ایجاد شود.

از دیگر سو، پلیس نیویورک نیز با لباس های ساده در میان معترضان حاضر شده اند و نشانی از لباس های خاص مقابله با آشوب به چشم نمی خورد.

دادگاهی در نیویورک شب گذشته اعلام کرد افسر پلیس سفید پوستی که چندی پیش یک سیاه پوست غیر مسلح را در جریان بازداشت خشونت بارش به قتل رسانده بود، نمی بایست محاکمه شود و برای وی حکم منع تعقیب صادر کرده بود.


همانطور که پیش بینی نیز می شد، صدور این حکم باعث نارضایتی گسترده در میان شهروندان آمریکایی و بخصوص سیاه پوستان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار